هشتگها از نظر نوع محتوا به چند دسته تقسیم میشوند. هشتگ صنعتی، خاص، برند، اجتماعی، موقعیت مکانی، رویداد و روز خاص انواع هشتگهایی هستند که در اینستاگرام استفاده میشوند که به آن قیف هشتگ نیز میگویند. برای این که این هشتگها را بیشتر بشناسید باید بدانید قیف هشتگ چیست و سپس انواع هشتگ را به صورت کامل معرفی کنیم. استفاده از هشتگهای چالشی برای سوالات چالشی استوری اینستاگرام بهترین استراتژی برای دیده شدن است. صفر تا صد اموزش اینستاگرام را در وب سایت میانبر ببینید.
قیف هشتگ چیست؟
قیف هشتگ مفهومی است که برای فیلتر هشتگها از آن استفاده میشود. در بالای قیف هشتگ، دسته بندی کلیتری از هشتگ داریم که با پایین آمدن از این قیف، هشتگها اختصاصی و جزعیتر میشوند. بالاترین نوع هشتگ در قیف هشتگ، هشتگ صنعتی است که بیشترین میزان رقابت را دارد و هر چقدر که به پایین هشتگ نزدیکتر میشویم رقابت در آن کمتر میشود. جالب است بدانید یکی از راههای آسان برای کسب درآمد اینستاگرام مارکترها، تدوین و چیدن استراتژی همین هشتگها است. ادمین در مشهد اینستاگرام شرکت میانبر تمام مراحل پیاده سازی هشتگها و قیف آن را برایتان به صورت حرفهای انجام خواهد داد.
در بخش زیر اجزای قیف هشتگ را به صورت کامل، با مثال توضیح میدهیم:
صنعتی (Industry hashtags)
به هشتگهایی که مربوط به کسب و کار و حوزههای کاری میشود هشتگ صنعتی گفته میشود. با اینکه بسیاری از مشاغل در دنیای ما صنعتی نیستند اما اینستاگرام تمامی مشاغل را صنعتی میشناسد. نمونهای از هشتگهای صنعتی، #عکاسی، # نقاشی، #برنامهنویسی هستند. در واقع هر حوزه کاری و فعالیتی که ما در طول روز آن را انجام میدهیم یک صنعت به شمار میروند که با هشتگهای صنعتی میتوانیم آن را نشان دهیم. همانطور که گفتیم هشتگهای صنعتی که در بالای قیف هشتگ قرار دارند، پرسرچترین و رایجترین هشتگهای اینستاگرام هستند. اگر میخواهید در اینستاگرام محبوبیت کسب کنید ابتدا از هشتگهای کم سرچ و تخصصیتر استفاده کنید تا بتوانید در آنها دیده شوید و سپس از هشتگهای پرسرچتر مانند هشتگهای صنعتی استفاده کنید.
هشتگهای صنعتی چندین میلیون پست دارند و روزانه به پستهای این نوع هشتگها افزوده میشود. در نتیجه رقابت و دیده شدن در هشتگهای صنعتی بسیار سختتر از هشتگهای پایین قیف هشتگ است در نتیجه پیجهای تازهکار شانسی در دیده شدن در هشتگهای صنعتی و خاص را ندارند. اگر از هشتگهای مناسب به پست، پیج و مفهوم استوری استفاده کنید، کاربران راحتتر با شما ارتباط برقرار میکنند و مدت زمان بیشتری را در پیجتان صرف میکنند در نتیجه اینستاگرام درمیابد که پستهای شما برای دیگران جالب است پس آن را به سایر افراد نیز معرفی میکند؛ اینگونه است که افراد به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکنند البته منشن اینستاگرام به اعتبار گرفتن پیجتان کمک میکند.
خاص (Niche hashtags)
هشتگهای خاص زیرمجموعه هشتگهای صنعتی محسوب میشوند و کمی جزئیتر از هشتگهای صنعتی هستند. به عنوان مثال هشتگ #مهندسی، یک هشتگ صنعتی است که اگر کمی جزئیات آن بیشتر شود به هشتگ خاص تبدیل میشود. از # مهندسی_کامپیوتر میتوان به عنوان هشتگ خاص استفاده کرد. با استفاده از این نوع هشتگ میتوانید کاربرانی با دلایل معینتری را به پیج خود جذب کنید در نتیجه هشتگهای خاص بسیار به شما کمک میکنند. توجه داشته باشید که این نوع هشتگها معمولا کمتر از دو کلمه هستند و تخصص شما را در یک صنعت نشان میدهند.
توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از هشتگهای نیچ و دیگر هشتگها خطر ریپورت شدن در اینستاگرام را به دنبال خواهد داشت.
برند (Brand hashtags)
هشتگهای برند همانطور که از نامشان پیداست مربوط به یک برند با هدف مشخص هستند. در این هشتگها از نام برند استفاده میشود برای نمونه زمانی که پستهایی که مربوط به کفشهای برند نایک را میبینید، مشاهده میکنید که زیر پستهای آن از هشتگ #Nike استفاده شده است که این کار علاوه بر کمک به تبلیغات این برند، به جذب شدن علاقهمندان نایک به پیجی که از این هشتگ استفاده کرده است کمک میکند. به عنوان مثال اگر در حوزه آشپزی در اینستاگرام فعالیت دارید میتوانید از هشتگهایی مانند مک دونالد، برگر کینگ و استارباکس نیز استفاده کنید. این کار به مفهومیابی اینستاگرام از کار شما نیز کمک میکند.
به عنوان نمونه شما میتوانید برابر با نام انتخابی در اینستاگرام یک هشتگ بسازید و در تمام پستهای خود از آن استفاده کنید.
اجتماعی(Community hashtags)
هشتگ اجتماعی از مهمترینترین هشتگهایی است که میتوانید از طریق آن با جمعی از مردم ارتباط برقرار کنید. این هشتگها برای پیدا کردن افراد خاص استفاده میشود مثلا #مشهد، #تهران و #سفر شما با این هشتگهای میتوانید افرادی که در سفر هستند یا در یک شهر زندگی میکنند را بیابید. در این نوع هشتگ رقابت کمتر است و به راحتی میتوانید با کاربران اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. سعی کنید در زیر پستهای مربوط به حوزه خود کامنت بگذارید تا افراد دیگر که در آن پست تعامل دارند نام پیج شما را ببینند و با شما ارتباط برقرار کنند. با لایک کردن و فالو کردن پیجهای مرتبط با حوزه کاریتان نیز میتوانید این کار را انجام دهید. البته تیک آبی گرفتن در اینستاگرام نیز یکی دیگر از راههایی است که باعث بهتر دیده شدن شما میشوند.
موقعیت مکانی
هشتگهای موقعیت مکانی تقریبا در لایههای پایین قیف هشتگ وجود دارد و یک عمل را به همراه نام یک مکان ذکر میکند. به عنوان مثال هشتگ نقاشی_شیراز نشان میدهد فردی با هدف نقاشی کردن در شهر شیراز فعالیت میکند و این کار را انجام میدهد در نتیجه اینستاگرام این پیج را به افراد دیگر که به این حوزه علاقه دارند و لوکیشنی نزدیک به آن دارند نشان میدهد تا با او هم مسیر شوند. سعی کنید در ابتدای کار، فعالیت خود را در شهری که در آن ساکن هستید به اینستاگرام نشان دهید و سپس به سراغ هشتگهای بالا بروید در ضمن استفاده از هشتگ در ریلز اینستاگرام را نادیده نگیرید.
رویداد (Event hashtags)
هشتگ رویداد، هشتگ مربوط به روزهایی است که جایگاهی در تقویم یا در میان مردم دارند و اکثر مردم با آن روز آشنایی دارند. این روز میتواند شامل جشن گرفتن، گرامی داشتن و … باشد. هشتگ عید نوروز، ولنتاین، جمعه سیاه، شب یلدا و … بخشی از این رویدادها هستند که میتوانید از آنها برای جذب افراد و ترند روز بودن استفاده کنید.
یکی از وظایف ادمین اینستاگرام پیدا کردن همین هشتگها است.
روز خاص (Celebration hashtags)
هشتگ روز خاص تنها مربوط به یک روز است و هر سال تکرار نمیشود. برای مثال روز آتش گرفتن جنگلهای استرالیا که در سال 2019 رخ داد. شما میتوانید گاهی پستهایی در مورد آن روز خاص بگذارید و کاربرانی که به دنبال کردن خبرهای مربوط به آن رویداد علاقهمند هستند را به پستهای مربوط به آن جذب کنید. این مقاله توسط وبسایت میانبر نوشته شده است.
نکته جالب آن که شما میتوانید با استفاده از فونت نستعلیق اینستاگرام، هشتگهای خود را به فونت جذابی تبدیل کنید.
3 پاسخ
سلام تفاوت هشتگ روز خاص با رویداد در چیه؟
کاش توضیح میداین چطوری برند خودمون رو توی اینستاگرام به عنوان هشتگ استفاده کنیم
هشتگهای استوری با پست توی دو شاخص جدا قرار میگیرن؟