جذب فالوور اینستاگرام یعنی راههایی که در آن یوزرهای اینستاگرام به سمت پیج ما سوق پیدا کنند و به محتوای آن علاقه نشان دهند. در گذشته بیشتر مردم به سمت خرید فالوورهای فیک میرفتند که اینستاگرام متوجه آن میشد و در نهایت کسب و کار نابود میشد. اما امروزه بهترین راهکار موفق شدن در اینستاگرام، جذب فالوورهای واقعی است که به سئو پیج اینستاگرام میانجامد.
آموزش ساده اینستاگرام را در میانبر بخوانید.
روشهایجذب فالوور واقعی در اینستاگرام
روشهای جذب فالوور در اینستاگرام به شما کمک میکند تا سریعتر از زمان عادی پیجی پر مخاطب داشته باشید. زمانی که پیج شما محتوای خوبی داشته باشد و معروف شوید، تعداد بازدیدهای پست، لایو و استوری اینستاگرامتان بیشتر میشود و در پیرو آن تعداد لایک و کامنتهای هر پست شما افزایش پیدا میکند. برای افزایش فالوور در اینستاگرام ابتدا باید الگوریتمهای این اپلیکیشن را یاد بگیرید زیرا الگوریتمهای اینستاگرام بر حسب علاقهمندیهای یوزرهای این نرم افزار ساخته شده است و به خوبی میداند کاربران به چه محتوایی علاقه دارند.
به طور کلی راههای جذب فالوور در اینستاگرام به سه روش تقسیم میشود:
- افزایش فالوور با ارتقای محتوا و ارتباط با فالوورها:
- افزایش فالوور با تبلیغات:
- افزایش فالوور با خرید فالوور فیک
افزایش فالوور با ارتقای محتوا و ارتباط با فالوورها
در این روش نیازی نیست هزینهای بابت جذب فالوور بپردازید بلکه تنها نیاز است بر روی صفحه اینستاگرام وقت بگذارید و با تولید محتوای مفید و ارتباط با فالوورها پیج خود را جز پیجهای محبوب و پربازدید اینستاگرام کنید. برای جذب فالوور با محتوا ابتدا باید هدف خود را از پیج مشخص کنید تا بتوانید مخاطبانتان را پیدا کنید. تصور کنید پیج شما در رابطه با فروش کیف زنانه است. در این شرایط ابتدا باید پستهایی را بگذارید که فالوورهای خانم آن را دوست دارند و محصولاتی را بیاورید که به تازگی ترند شدهاند. در این شرایط شما توانستهاید نیاز کاربر خود را رفع کنید و اعتماد او را جلب کنید.
اما در مراحل ابتدایی که تازه پیج اینستاگرام را راهاندازی کردید چه باید کرد؟ بهترین گام اینه که از مراحل اولیه ساخت اکانت اینستاگرام شروع کنید و گامهای اولیه را بهینه کنید. برای انجام این کار توصیه میکنیم ابتدا نام کاربری جذاب انتخاب کنید و با یک پروفایل مناسب، بهینه سازی پیج خود را شروع کنید. در ادامه به باقی مراحل جذب فالوور با محتوا و ارتباط با یوزرها میپردازیم:
بیوی پیج خود را ارتقا دهید
در بیوی پیج باید اطلاعاتی کلی راجع به کسب و کار یا حوزهای که در اینستاگرام مد نظر دارید بدهید. در این بخش باید به کاربران بگویید چه کسی هستید و میخواهید چه کاری انجام دهید. در این بخش شما فرصت دارید در 150 کاراکتر تمامی این اطلاعات را جای دهید. معمولا بیوی اینستاگرام شامل موارد زیر میشود:
- توضیح مختصر و واضح از هدفی که بیزینس یا اکانت اینستاگرام دارید.
- راههای ارتباطی دیگری که دارید را به کاربران بدهید ( شماره تماس، آیدی تلگرام، لینکدین، آیدی توییتر)
- نام برند / شرکت / شغل / لینک وبسایت
توجه داشته باشید که در بیوی اینستاگرام تنها میتوانید یک لینک بگذارید بنابراین از آن به درستی استفاده کنید و لینک ارتباطی که برای شما با ارزشتر است را قرار دهید. قبل از هر چیز توجه داشته باشید که پیج شما پابلیک یا همان در دسترس عموم باشد.
برای ارتقاء بیو پیج خود نیاز به یک ادمین اینستاگرام در مشهد دارید، تماس بگیرید.
بهترین زمان انتشار هر پست را پیدا کنید
در واقع برخی از پستها زمان انتشار خاصی دارند و نمیتوان آن را هر موقع که خواستید پست کنید، اگر هم پست کنید به احتمال زیاد بازدید زیادی نخواهد گرفت و ارزشی را برایتان ایجاد نمیکند درحالی که کسب درآمد از بازدید اینستاگرام هدف شماست. از گوگل ترند میتوانید برای پیدا کردن ترندهای روز استفاده کنید و پرطرفدارترین مطالب روز را به صورت محتوا انتشار دهید.
یکی دیگر از ابزارهای شناخت این که چه زمانی چه چیزی را پست کنیم Instagram insights است که به شما نشان میدهد فالوورهایتان بیشتر در چه زمانی آنلاین هستند و امکان تعامل آنها با شما بیشتر است. سعی کنید هر روز در زمانی که اکثر افراد در اینستاگرام آنلاین هستند پست انتشار کنید تا به مرور زمان نرخ تعامل شما افزایش پیدا کند. البته برخی از پستها هستند که در ساعات خاصی از روز بازدید کنندگان بیشتری دارند؛ برای نمونه میتوان به پربازدید بودن محتواهای آشپزی در ساعات 12 تا 2 ظهر اشاره کرد. اگر در پیج شما بیشتر افراد رسمی و شاغل قرار دارند بهتر است پس از ساعت 5 عصر شروع به انتشار پست کنید و از ساعت 12 شب به بعد لایوی نگذارید.
اگر هنوز نمیدانید مخاطبانتان در چه زمانی بیشتر فعالیت دارند، میتوانید به مدت یک ماه پستها را در ساعات مختلفی از روز بگذارید و با آزمون و خطا به آنالیز درستی برسید.
در اینستاگرام به صورت مستمر فعالیت داشته باشید
یکی از بهترین راههای ارتباط با فالوورها، فعالیت و داشتن تعامل مداوم با آنهاست. اگر به صورت منظم فعالیت داشته باشید، اگر یک روز پستی نگذارید دنبال کنندهها متوجه عدم حضور شما خواهند شد. اینگونه در یاد میمانید و طرفدار پیدا میکنید. به عنوان مثال شما کد خاصی را بین خود و فالوورها داشته باشید، مثلا هر شب ساعت 9 شب یک استوری یا پست بگذارید، در این صورت این تایم از روز به شما تعلق میگیرد و نشانه پیج خود را میسازید.
البته زمانی که پست زیاد میگذارید نباید از کیفیت آن بکاهید؛ همیشه یک کار کوچک باکیفیت ارزش بیشتری نسبت به کارهای زیاد اما بیکیفیت دارد.
پستهای چالشی با قابلیت اشتراک گذاری بسازید
در اینستاگرام افراد پستهای زیادی را برای یکدیگر ارسال میکنند و در مورد آن با هم تعامل دارند؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و پستهایی با قابلیت اشتراک گذاری و عامه پسند ایجاد کنید تا کم کم بتوانید به هدفتان در اینستاگرام نزدیک بشید.
در این پستها میتوانید سوالی از کاربران بپرسید تا آنها به آن پاسخ دهند در این صورت میتوانید علاوه بر گفتن کامنت از یوزرها، احتمال اشتراک گذاری پستها را افزایش دهید. سوالات چالشی استوری اینستاگرام نمونهای از این بخش است.
استفاده از هشتگهای پربازدید برای جذب فالوور
هشتگهای پربازدید فارسی و انگلیسی را بر زیرپستهایتان قرار دهید تا نرخ بازدیدکنندگان را بیشتر کنید. هشتگها از مهمترین المانهای جذب مخاطب هستند که باعث میشود آنها به سرعت پیج ما را پیدا کنند. برای یادگیری استفاده از هشتگ باید انواع هشتگ را بشناسید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید.
برای جذب فالوور از reels اینستاگرام استفاده کنید
راههای ورود به اکسپلور برای جذب فالوور را بشناسید
اکسپلورر یکی از مهمترین مکانهای اینستاگرام برای بازاریابی و جذب فالوورهای جدید است. اگر محتوای جذابی تولید کنید که فالوورهایی که در حال حاضر دارید به آن علاقهمند باشند (یعنی مدت زمان زیادی را روی آن پست صرف کنند، پست را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، برای آن کامنت درج کنند) اینستاگرام به با ارزش شدن محتوای شما پی میبرد و آن را به دیگر افرادی که در اکسپلورر قرار دارند نشان میدهد.
تکنینکهایی برای ورود به اکسپلورر (explorer):
- از عکسهای جذاب استفاده کنید.
- در انتخاب کاور ویدئوها تایم زیادی بگذارید.
- پستهای خلاق تولید کنید.
- از میمها در محتواهای پیج استفاده کنید.
2 پاسخ
چه سایتی رو برای خرید فالوور فیک پیشنهاد میدین؟
مقاله کاملی بود برای دیجیتال مارکترها خیلی کاربردیه