ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از با اهمیت‌‌‌ترین عوامل موفقیت کارشناسان سئو و مشاوران سئو، آشنایی و تسلط بر ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ است. ابزار‌‌های دیجیتال مارکتینگ به بالابردن سرعت و دقت در کار به ما کمک ویژه ای ‌‌‌می‌کنند. با استفاده از این ابزارها امکان بررسی و تحلیل دقیق بر روی سایت‌‌‌های مختلف به صورت هم زمان در یک بازه زمانی وجو دارد. و کارشناسان بهینه سازی سایت ‌‌‌می‌توانند به راحتی چندین سایت را مدیریت و عملکرد آنها را آنالیز کنند.

ابزار‌‌های دیجیتال مارکتینگ در انواع و کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه به مهم‌‌‌ترین آنها بر اساس نوع کاربردشان اشاره خواهیم کرد.

ابزار alexa، ابزار compete، ابزار clicky، ابزار google analytics، ابزار similarweb و غیره از ابزارهای دیجیتال مناسب تحلیل بازدید هستند که آماری از بازدیدکنندگان سایت را در اختیار شما ‌‌‌می‌گذارند.

ابزار google analytics، ابزار mixpanel، ابزار kissmetrics، ابزار piwik، ابزار seo ranking و غیره از ابزارهای دیجیتال مناسب تحلیل و آنالیز وب سایت ها هستند که کاربردی ‌‌‌ترین ابزار در بین آنها گوگل آنالیتیکس است.

ابزار kwfinder، ابزار google trends، ابزار keyword tool، ابزار google keyword planner و غیره از ابزارهای دیجیتال مناسب جستجوی کلمات کلیدی به شمار ‌‌‌می‌روند که در مشخص کردن یک استراتژی سئو و دسته بندی ها کمک زیادی به کارشناسان و مشاوران سئو ‌‌‌می‌کنند. برای اطلاعات بیش‌‌‌تر از نحوه کار با ابزار رایگان کیورد تول مقاله کیورد تول(keywordtool.io) چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید. هم چنین مقاله‌ای جامع دیگری در خصوص ابزار kwfinder چیست؟ آموزش کار با kwfinder صفر تا صد برای شما نوشته شده است که پیشنهاد می‌شود آن را هم مطالعه کنید.

ابزار google search console، ابزار moz، ابزار alexa، ابزار advanced ranking و غیره از ابزارهای دیجیتال تحلیل و بررسی جایگاه سایت هستند که تسلط بر آنها کار تحلیل و بررسی عملکرد سایت را برای متخصصین سئو راحت ‌‌‌تر ‌‌‌می‌کند. پیشنهاد ‌‌‌می‌کنیم برای آشنایی بیش‌‌‌تر با مهم ‌‌‌ترین ابزار آنالیز سایت؛ گوگل سرچ کنسول که گوگل به صورت رایگان در اختیار سئو کاران قرار داده است مقاله آشنایی با سرچ کنسول را مطالعه کنید.

ابزار ahrefs، ابزار moz، ابزار google search console، ابزار seo power suite وغیره از ابزارهای کاربردی برای تحلیل بک لینک ها هستند و به صورت تخصصی بیش‌‌‌تر مورد استفاده متخصصین سئو خارجی قرار ‌‌‌می‌گیرند. پیشنهاد ‌‌‌می‌کنیم اگر ‌‌‌می‌خواهید اطلاعات بیش‌‌‌تری از ابزار ahrefs و نحوه کار با آن را بدانید مقاله ahrefsچیست؟ کاربردهای ای اچ رفس را مطالعه کنید.

ابزار hotjar، ابزار woopra، ابزار clicktale، ابزار hitsteps و غیره از ابزارهای دیجیتال برای تحلیل مشارکت و تعامل کاربران با صفحات مختلف سایت هستند. به کمک این ابزارها سلیقه مخاطبین و نقاط قوت و ضعف هر بخش از سایت را به دست ‌‌‌می‌‌آورید. مقاله آشنایی با هات جار(hojar) اطلاعات دقیقی از این ابزار با اهمیت به شما ‌‌‌می‌دهد که پیشنهاد ‌‌‌می‌کنیم آن را بخوانید.