کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر (Copywriter) یا تبلیغ نویس کسی است که تخصص بالایی در نوشتن تبلیغ برای بازاریابی محتوایی و قانع کردن مخاطب دارد. او روش خلاقانه و هوش بالایی در تبدیل ایده مشتریان به تبلیغات کارآمد را دارد. همچنین نویسنده کپی رایتر تلاش می‌کند که از جملات جذاب و تشویقی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند؛ این نکته را می‌توانید در اسلوگان‌ شرکت‌ها مشاهده کنید. فرد کپی رایتر وظیفه دارد که کلمات پرسرچ مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کند و براساس آن محتوایی چکیده و جذاب تولید کند.

درآمد کپی رایتینگ در ایران از 3.000.000 تومان شروع می‌شود و وابسته به مهارت و جایگاهی که دارد می‌تواند تا 120.000.000 تومان نیز برسد. تبلیغ نویسی برای بخش‌های مختلفی از بازاریابی استفاده می‌شود:

  • تبلیغات در تلویزیون
  • اینترنت
  • رادیو
  • بروشور
  • گوگل
  • فیسبوک
  • پر کردن فرم
  • و…

اگر هوش خوبی در پاسخگویی و متقاعد کردن مردم دارید، این شغل مناسب شماست.

تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا

چگونه کپی رایتر بشیم؟

مهارت‌های مورد نیاز کپی رایتر

اهمیت کپی رایتر در بازاریابی

وظایف کپی رایتر

میزان درآمد و حقوق کپی رایتر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب