نرخ تبدیل

نرخ تبدیل (Conversion Rate) به تعداد افرادی گفته می‌شود که پس از دیدن نتایج وب سایت شما در گوگل روی وب سایت شما کلیک کرده‌ند. در واقع برای به دست آوردن نرخ تبدیل کافی است تعداد نمایش کل وب سایت را مشخص کنید و این تعداد را بر تعداد افرادی که روی وب سایت کلیک کرده‌اند تقسیم کنید و عدد به دست آمده، نرخ تبدیل است.

فرمول نرخ تبدیل = (تعداد کل بازدید کنندگان / تعداد کل اقدام مورد نظر) * 100

توجه داشته باشید که نرخ تبدیل در هر قدم از حوزه مارکتینگ و قیف فروش قابل پیاده سازی است. در حالت کلی می‌توان گفت که از نرخ تبدیل در پر کردن فرم‌های ثبت نام، شرکت در یک رویداد، نصب اپلیکیشن، سئو و… است.

نرخ تبدیل یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در کسب و کار کاربرد دارد. به نوعی با استفاده از نرخ تبدیل می‌توان به راحتی بهینه بودن اقدامات یک کسب و کار را مورد سنجش قرار داد. یکی از اقدامات اصلی در حوزه نرخ تبدیل بهینه سازی نرخ تبدیل است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب