الگوریتم EAT گوگل را مخفف سه کلمه باید در نظر بگیرید. تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان که هرکدام مزیت و ویژگیهای خاصی را به این الگوریتم هدیه میدهد. Expertise به معنای تخصص است. یعنی شما باید در حوزهای که فعالیت میکنید، کاملاً متخصص باشید. مهارت و تخصص خود را در محتوایی که تولید میکنید، باید به نمایش بگذارید. شاید برای هر وبسایتی تخصص لازم نباشد، اما صددرصد برای وبسایتهایی مانند پزشکی، مالی و … تخصص حرف اول را میزند. Authoritativeness یعنی اقتدار، این بدین معنی است که شما باید اعتبار خود را به رخ بکشید. کیفیت محتوای شما بدون اغراق میتواند مخاطب را به سمت خود بکشاند. اما در آخر Trustworthiness که به اعتماد اشاره دارد، باعث میشود تا مخاطب به وبسایت شما و محتوایی که تولید میکنید کاملاً مطمئن باشد. خصوصاً وبسایتهای تجاری در این حوزه بسیار پررنگتر فعالیت میکنند، به این دلیل که بدون اعتماد و اطمینان بین مخاطب و مرجع اصلی، هیچگونه خرید و فروش امکانپذیر نیست. ما در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با ساختار الگوریتم EAT گوگل به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم. با شرکت دیجیتال مارکتینگ میانبر همراه باشید.
چرا الگوریتم EAT گوگل مهم است؟
بدون شک افرادی که در حوزه اینترنت و سئو فعالیت میکنند، به خوبی میدانند که کیفیت تا چه حد بر روی رتبهبندی سایت تأثیر واضح خود را میگذارد. به همین دلیل است که الگوریتمهای گوگل همیشه در حال به روز رسانی هستند. الگوریتم EAT گوگل در حقیقتارزش واقعی وب سایت شما را مشخص میکند. هر وبسایتی برای ارزش گذاری خود به یک سری فعالیتها نیاز دارد و محتوای شما دقیقاً باید طبق استانداردهای اصلی سئو باشد تا مخاطب بتواند به آن اعتماد کند. همچنین بعد از مطالعه محتوا به نتیجه قابل قبولی برسد و مهمترین کاری که مخاطب باید انجام دهد، این است که سایت شما را به دیگران نیز توصیه کند. بدین ترتیب رتبه سایت شما مطابق با الگوریتم EAT گوگل روند اصلی خود را طی میکند.
الگوریتم EAT گوگل بهترین روش رتبهبندی وبسایت را مورد بررسی قرار میدهد. همانطور که میدانید گوگل مدام در حال تغییر است و صددرصد این تغییرات باعث میشود تا شما با یک روش و استراتژی خاص در سایت خود رو به جلو حرکت کنید. هرچند که این الگوریتم مانند بسیاری از الگوریتمهای دیگر دنبال انواع جنجال و هیجان نیست، اما به هر حال تغییرات خود را به صورت ریز و درشت بر روی سایت به نمایش میگذارد. همین امر به این نکته اشاره میکند که رضایت مخاطب چگونه میتواند به جلب رضایت موتورهای جستجو کمک کند. شما باید با قواعد اصلی این الگوریتم آشنا باشید که بتوانید به رتبه بندی سایت خود کمک کنید. الگوریتم EAT گوگل از آگوست ۲۰۱۸ در کنار دیگر الگوریتمهای متفاوت و متنوع گوگل حرفهای زیادی برای گفتن دارد. همیشه بحث رتبه بندی سایت که یکی از دغدغه های اصلی سئوکاران است، معمولا با توجه به ساختار این الگوریتم ارزش و رتبه اصلی سایت را می توان مورد ارزیابی قرار داد. همانگونه که در ابتدای مقاله گفته شد، سه شاخصه اقتدار، اعتماد و تخصص به شالوده اصلی این الگوریتم اشاره واضحی دارد. با رعایت این سه شاخصه صددرصد، رتبه سایت آنچنان که انتظار پیشرفت دارید، روند صعودی خود را طی خواهد کرد.
افزایش بازدید سایت
کمبود بازدید یکی از وحشتناکترین کابوسهای سئوکاران است. هر وبسایتی تنها با آمار بازدید خود در رأس گوگل رتبه بندی میشود و به همین دلیل است که الگوریتم و استراتژی های خاصی برای رتبه بندی سایت مورد توجه قرار میگیرد. همیشه راهی برای هر کاری وجود دارد. برای خلاصی یافتن از کمبود بازدید سایت و ترافیک آن، باید از الگوریتم و روشهای اصولی استفاده کنید. ما در ادامه شما را راهکارهایی که الگوریتم EAT گوگل پیشنهاد میدهد آشنا میکنیم. موارد زیر میتوانند مهمترین آنها باشد.
توجه به کاربر
شاید در ظاهر این عبارت چندان جلب توجه نکند. اما زمانی که شما به کاربر خود احترام بگذارید صددرصد به خواسته و علایق وی توجه میکنید، محتوایی با کیفیت و محصولاتی کاملا مطمئن را معرفی میکنید. کاربران همیشه به دنبال واقعیت هستند. زمانی که در مورد مزیت و یا عیب و ایراد هرچیزی صحبت میکنید، شفاف صحبت کنید و واقعیت را مورد بررسی قرار دهید. اغراق و زیادهروی تنها مخاطب را از شما دور میکند. مهم تر از همه این که نسبت به وبسایت شما کاملا ناامید میشود در این شرایط، علاوه بر این که سایت شما را به دیگران توصیه نمیکند، حتی از زمانی که برای شما گذاشتهاست بسیار اندوهگین میشود و بدین ترتیب، شما باید بدانید که توجه به کیفیت وبسایت به هر شکلی به احترام به کاربر اشاره میکند و باعث افزایش بازدید سایت و سپس به رتبهبندی آن کمک میکند.
درباره ما
شما باید مسئولیت سایت خود را تحت هرشرایطی برعهده بگیرید. در قسمت، درباره ما در سایت مورد نظر، مخاطب میداند که دقیقا با چه گروه و مجموعهای سروکار دارد. اینک هویت سایت به درستی به نمایش گذاشته میشود و کاربر متوجه میشود که که از چه نوع خدماتی با چه تخصصی استفاده میکند. مواردی که میتواند در صفحه درباره ما بسیار مفید و تاثیرگذار باشد شامل:
- نوع تجربیات و تخصص شما
- معرفی کامل فعالیت
- شرایط کلی تیم
- اطلاعات کامل سایت شامل تلفن و آدرس دفتر
- دستاوردهای مجموعه یا شخص شما
تخصص افراد
هر فردی که در وبسایت شما فعالیت میکند دارای تخصص است. شما باید این تخصص را به نمایش بگذارید و با معرفی منبع اصلی، کاربر را به کیفیت محتوای وب سایت خود مطمئن کنید. هر فردی باید دارای یک پروفایل خاص باشد که افراد بتوانند با نوع کار وی ارتباط برقرار کنند. مثلا به این نکته اشاره کنید که نویسنده وبسایت شما قبلاً در چه شرکت و درچه حوزهای مشغول به کار بوده است. تمامی اطلاعات فردی باید برای کاربر نمایش داده شود.
پاکسازی سایت
هیچ نیازی نیست که وب سایت خود را شلوغ کنید، هر آنچه نیاز نیست را پاک کنید. با توجه به الگوریتم های گوگل مانند EAT شما بهترین نتیجه را برای بازدید سایت خود میتوانید به دست آورید. گوگل همیشه به دنبال جلب نظر کاربران خود است. در این حالت، آن دسته از وبسایتهایی را بالا میبرد که رضایت کاربر بیشتری را کسب کند. تولید محتواهای قوی و منسجم میتواند به تخصص افراد اشاره کند. تخصص نیز اعتبار را به وجود میآورد و اعتبار همان چیزی است که سایت شما قطعاً به آن نیاز دارد.
گواهی SSL
گواهی SSL را دست کم نگیرید. 70 درصد از سایتهای تراز اول گوگل از این گواهی استفاده میکنند. برای اعتمادسازی این گواهی بدون شک، مورد استفاده و کاربرد قرار میگیرد. برای خرید اینترنتی گواهی SSL نقش موثری را ایفا میکند. این گونه است که کاربران با خیال راحت و بدون دغدغه از سایت شما به خرید می پردازند. مثلا ببینید که در سایت استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر این گواهی فعال است.
تولید محتوای قوی
محتوایی که در وب سایت شما مشاهده میشود تأثیر بسیاری زیادی بر روی جذب کاربر دارد. سعی کنید همیشه از محتواهای قوی و منطبق بر قواعد و استاتژی های استاندارد استفاده کنید. شما باید این توانایی را داشته باشید که در محتوای خود تخصص، اقتدار و اعتماد را به نمایش بگذارید. در هر صورت کاربر به دنبال این 3 شاخصه اصلی الگوریتم EAT گوگل است. انواع محتوا را با استفاده تجربه به رشته تحریر در بیاورید. این چنین کاربر را ترغیب میکنید تا به مطالعه محتوای شما بپردازد. هر محتوایی یک استاندارد خاص را میطلبد که نباید این استاندارد را سئو کار از یاد ببرند. بدین ترتیب محتوایی جذاب و کاربر پسند تولید می شود متأسفانه برخی از سئوکاران بدون هدف محتوا تولید میکنند که این امر به صلاح سایت نیست. محتوایی که هدف داشته باشد قطعا با روشی خاص بارگذاری میشود و طبق یک برنامه روتین در بازه مناسبی درج می گردد. نظم داشتن در انتشار محتوا، استفاده از نویسندگان معتبر، تمرکز بر روی موضوع اصلی سایت، استفاده مناسب از کلمات کلیدی، تحقیقات کامل در مورد کلمات کلیدی و استفاده از منابع معتبر و موثق را نباید از یاد ببرید.
اعتماد کاربر را جذب کنید
سعی کنید درون سایت از افتخارات و جوایزی که کسب کردهاید، زیاد صحبت کنید. اینگونه کاربر بیشتر به شما اعتماد میکند. اگر مشتری برتری دارد به وی احترام بگذارید و با ارزشگذاری به مشتریان برتر خو، دیگر مشتریان را ترغیب کنید. هر سایت و یا مطبوعات خاصی که از وب سایت شما تعریف، تمجید و یا سخنی به میان آورده است را بولد کنید. اینکه همیشه شرایط متفاوت و راحتی را برای دریافت کالا معرفی کنید، باعث می شود که اعتماد کاربر را به خود جلب کنید. پرداخت هزینه نیز همیشه دغدغه خاصی دارد که شما باید فکری به حال این موضوع بکنید. از HTTPS برای افزایش امنیت سایت خود غافل نشوید و استفاده کنید. کاربر علاقه دارد که به کامنت، نظرات، نقد و بررسی و … وی ارزش و احترامی قائل شوید و الگوریتم EAT گوگل نیز همین را می خواهد تا بتواند به رتبه دهی بالای سایت شما کمک کند.
چرا الگوریتم EAT گوگل؟
هر سئوکاری به خوبی میداند که باید به الگوریتم های گوگل توجه بسیاری داشته باشد. الگوریتم EAT گوگل برای رتبه بندی سایت، همان طور که گفته شد بسیار مهم است. هر سئوکاری یک استراتژی خاص را پیاده سازی میکند که همگی منطبق بر اساس الگوریتم های گوگل است. سئوکاران حرفه ای روال کار خود را با الگوریتم ها به جلو میبرند. برای بهینه سازی سایت خود تنها باید از الگوریتم EAT گوگل استفاده کنید. البته تنها به بهینهسازی سایت کمک نمیکند، بلکه باعث میشود تا بازدید سایت همان طور که گفتهشد نیز افزایش یابد.
در فوریه 2019 گوگل نسبت به این که EAT یک بخش مهم و کلیدی است، توجه نشان داد. دستورالعملهای Rates Quality یا (QRG) در گوگل به الگوریتم EAT گوگل اشاره می کند. موتور جستجو توصیه میکند که از این الگوریتم برای کیفیت وبسایت خود استفاده کنید. Google Webmasters تمامی دستورالعملها را به صورت منسجم برای سئوکاران تهیه میکند و ارائه میدهد. شما باید به این نکته توجه کنید که رتبه بندی پایین بسیاری از سایتها بخاطر نداشتن اعتماد و اقتدار لازم است. این الگوریتم به کاربران کمک میکند تا از کلاهبرداری مجازی خود را دور نگه دارند. معمولاً سایتهایی که با نقل و انتقال پول سروکار دارند باید از این الگوریتم به صورت قطعی استفاده کنند.
چگونه یک سایت با کیفیت داشته باشیم؟
شما با ایجاد هر نوع سایتی باید بدانید که از چه روش هایی برای به روز رسانی سایت خود باید استفاده کنید. آن چه که QRG به آن اشاره می کند این است که هرچقدر E-A-T یک صفحه بالا باشد، کیفیت آن صفحه نیز به مراتب بالاتر است. صفحه خرید به عنوان مثال در هر نوع سایتی باید خدمات مشتری را بسیار برجسته نشان دهد و همچنین در مورد مسئولیت سایت صحبت کند. موارد گفته شده به مشخصات یک سایت با کیفیت اشاره میکند. توجه داشته باشید که اگر نویسنده درمورد اطلاعاتی که ارائه می دهد، دانش و تخصص کافی نداشته باشد باعث تضعیف صفحه مورد نظر در سایت میشود که به هیچ عنوان خوشایند نیست.
سخن پایانی
ما در این مقاله هر آن چه لازم بود را به صورت مختصر و مفید در مورد الگوریتم EAT گوگل بیان کردیم. امروزه الگوریتمهای گوگل هرکدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند که برای رتبه سایت، قطعا این الگوریتم مورد توجه قرار میگیرد. رتبه و ارزش واقعی یک سایت در طولانی مدت و مطابق با استانداردهای خاصی برآورد میشود. باید به این مسئله توجه نشان دهید که چنانچه سئوکاران به اهمیت بالای انواع الگوریتم پی نبردهاند، درکوتاه مدت با مشکلات ریز و درشتی رو به رو خواهند شد. هر سایتی در اینترنت زمانی که در صفحات ابتدایی گوگل باشد می تواند شرایط ایده آلی را به وجود آورد و باعث سود بیشتر صاحب سایت گردد. توصیه ما به شما این است که سه شاخصه اصلی این الگوریتم یعنی اعتماد، اقتدار و تخصص را در تولید محتوای سایت خود از یاد نبرید. این چنین در طولانی مدت میتوانید سایت خود را در رأس قرار دهید و به بهترین شکل ممکن از سایت خود استفاده کنید و به سود بالایی دست یابید.
برای دریافت خدمات سئو در شهر مشهد
با ما تماس بگیرید
09158989340