همه چیز درباره الگوریتم EAT گوگل

همه چیز درباره الگوریتم EAT گوگل یا Google’s EAT algorithm به سه واژه اصلی  تخصص(Expertise)، اعتبار(Authoritativeness) و اعتماد‌پذیری(Trustworthiness) ختم می‌شود. E-A-T یک الگوریتم جدا محسوب نشده و بخشی از الگوریتم اصلی گوگل محسوب می‌شود. این الگوریتم ارتباط نزدیکی با الگوریتم ymyl یا algorithm YMYL دارد، زیرا بخش تکمیل کننده آن است. برای داشتن رتبه بهتر در صفحه نتایج موتور جستجو، باید وبسایت خود را متناسب با این دو الگوریتم بهینه سازی کنید. پیشنهاد خود گوگل برای داشتن سئو سایت بهتر، موارد زیر است:

  • توجه به کاربر
  • داشتن صفحه درباره ما
  • تخصص افراد
  • پاکسازی سایت
  • گواهی SSL
  • تولید محتوای قوی

چرا الگوریتم EAT گوگل مهم است؟

الگوریتم EAT گوگل به عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل به شمار می‌رود که برای راحتی کاربران در حوزه سئو معرفی شده است. شما باید با قواعد اصلی این الگوریتم آشنا باشید که بتوانید به رتبه بندی سایت خود کمک کنید. الگوریتم EAT گوگل از آگوست ۲۰۱۸ در کنار دیگر الگوریتم‌های متفاوت و متنوع گوگل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همیشه بحث رتبه بندی سایت که یکی از دغدغه‌های اصلی سئوکاران است، معمولا با توجه به ساختار این الگوریتم ارزش و رتبه اصلی سایت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سه شاخصه اقتدار، اعتماد و تخصص به شالوده اصلی این الگوریتم اشاره واضحی دارد. با رعایت این سه شاخصه صددرصد، رتبه سایت آن‌چنان که انتظار پیشرفت دارید، روند صعودی خود را طی خواهد کرد. برای بازدهی بهتر وبسایت شما، لازم است تا تمام موارد google algorithm’s را به خوبی بشناسید؛ به همین منظور لازم است تا از لینک مربوطه دیگر algorithmهای گوگل را بشناسید.

افزایش بازدید سایت

 اگر به عنوان یک متخصص سئو می‌خواهید افزایش بازدید وبسایت خود را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به موارد مهم زیر اهمیت ویژه‌ای داشته باشید:

توجه به کاربر

توجه به کاربر به اعلام واقعیات بسیار وابسته است. اگر محصولات شما مزیتی دارد، آن را واضح بگویید و زیاده روی نکنید. اگر هم عیب و ایرادی دارد با کاربر روراست باشید. این کار احترام شما نسبت به علایق و سلایق کاربر را می‌رساند و باعث جذب او به وبسایت شما می‌شود که گوگل هم امتیاز ویژه‌ای برای این کار در نظر می‌گیرد.

درباره ما

نمایش هویت و مشخصات کسب و کار شما در قسمت درباره ما بسیار مهم است، با این کار کاربر با با خدمات و تیم شما آشنا می‌شود. موارد مهمی که در صفحه About us بسیار مفید و تاثیرگذار هستند:

  1. نوع تجربیات و تخصص شما
  2. معرفی کامل فعالیت
  3. شرایط کلی تیم
  4. اطلاعات کامل سایت شامل تلفن و آدرس دفتر
  5. دستاوردهای مجموعه یا شخص شما

تخصص افراد

هر فردی که در وب‌سایت شما فعالیت می‌کند دارای تخصص است. شما باید این تخصص را به نمایش بگذارید و با معرفی منبع اصلی، کاربر را به کیفیت محتوای وب سایت خود مطمئن کنید. هر فردی باید دارای یک پروفایل خاص باشد که افراد بتوانند با نوع کار وی ارتباط برقرار کنند. مثلا به این نکته اشاره کنید که نویسنده وب‌سایت شما قبلاً در چه شرکت و درچه حوزه‌ای مشغول به کار بوده است. تمامی اطلاعات فردی باید برای کاربر نمایش داده شود.

پاکسازی سایت

هیچ نیازی نیست که وب سایت خود را شلوغ کنید، هر آن‌چه نیاز نیست را پاک کنید. با توجه به الگوریتم های گوگل مانند EAT شما بهترین نتیجه را برای بازدید سایت خود می‌توانید به دست آورید. گوگل همیشه به دنبال جلب نظر کاربران خود است. در این حالت، آن دسته از وب‌سایت‌هایی را بالا می‌برد که رضایت کاربر بیشتری را کسب کند. تولید محتواهای قوی و منسجم می‌تواند به تخصص افراد اشاره کند. تخصص نیز اعتبار را به وجود می‌آورد و اعتبار همان چیزی است که سایت شما قطعاً به آن نیاز دارد.

گواهی SSL

گواهی SSL عنصر مهم اعتماد سازی به منظور جذب کاربران است. 70 درصد وبسایت‌های باکیفیت گوگل دارای این گواهی هستند. برای خرید اینترنتی گواهی SSL نقش موثری را ایفا می‌کند. این گونه است که کاربران با خیال راحت و بدون دغدغه از سایت شما به خرید می پردازند. مثلا ببینید که در سایت استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر این گواهی فعال است. اعتماد سازی تنها به همین مورد خلاصه نشده و وبسایت‌های ایرانی برای جلب اعتماد بیشتر باید اخذ نماد اعتماد را هم در دستور کار خود قرار دهند.

تولید محتوای قوی

محتوایی که در وب سایت شما مشاهده می‌شود تأثیر بسیار زیادی روی جذب کاربر دارد. سعی کنید همیشه از محتواهای قوی و منطبق بر قواعد و استراتژی‌های استاندارد استفاده کنید. شما باید این توانایی را داشته باشید که در محتوای خود تخصص، اقتدار و اعتماد را به نمایش بگذارید. در هر صورت کاربر به دنبال این 3 شاخصه اصلی الگوریتم EAT گوگل است. انواع محتوا را با استفاده از تجربه به رشته تحریر در بیاورید. این چنین کاربر را ترغیب می‌کنید تا به مطالعه محتوای شما بپردازد. هر محتوایی یک استاندارد خاص را می‌طلبد که نباید این استاندارد را سئو کار از یاد ببرند. بدین ترتیب محتوایی جذاب و کاربر پسند تولید می شود. متأسفانه برخی از سئوکاران بدون هدف محتوا تولید می‌کنند که این امر به صلاح سایت نیست. محتوایی که هدف داشته باشد قطعا با روشی خاص بارگذاری می‌شود و طبق یک برنامه روتین در بازه مناسبی درج می گردد. تولید محتوای قوی به شاخصه‌های زیر وابسته است:

  • نظم داشتن در انتشار محتوا
  • استفاده از نویسندگان معتبر
  • تمرکز بر روی موضوع اصلی سایت
  • استفاده مناسب از کلمات کلیدی
  • تحقیقات کامل در مورد کلمات کلیدی
  • استفاده از منابع معتبر و موثق

اعتماد کاربر را جذب کنید

سعی کنید درون سایت از افتخارات و جوایزی که کسب کرده‌‎اید، زیاد صحبت کنید. اینگونه کاربر بیشتر به شما اعتماد می‌کند. اگر مشتری برتری دارد به وی احترام بگذارید و با ارزشگذاری به مشتریان برتر خود، دیگر مشتریان را ترغیب کنید. هر سایت و یا مطبوعات خاصی که از وب سایت شما تعریف، تمجید و یا سخنی به میان آورده است را بولد کنید. اینکه همیشه شرایط متفاوت و راحتی را برای دریافت کالا معرفی کنید، باعث می شود که اعتماد کاربر را به خود جلب کنید. پرداخت هزینه نیز همیشه دغدغه خاصی دارد که شما باید فکری به حال این موضوع بکنید. از HTTPS برای افزایش امنیت سایت خود غافل نشوید و استفاده کنید. کاربر علاقه دارد که به کامنت، نظرات، نقد و بررسی و … وی ارزش و احترامی قائل شوید.الگوریتم EAT گوگل نیز همین را می خواهد تا بتواند به رتبه دهی بالای سایت شما کمک کند.

چگونه یک سایت با کیفیت داشته باشیم؟

شما با ایجاد هر نوع سایتی باید بدانید که از چه روش‌هایی برای به روز رسانی سایت خود باید استفاده کنید. آن چه که QRG به آن اشاره می‌کند این است که هرچقدر E-A-T یک صفحه بالا باشد، کیفیت آن صفحه نیز به مراتب بالاتر است. صفحه خرید به عنوان مثال در هر نوع سایتی باید خدمات مشتری را بسیار برجسته نشان دهد و همچنین در مورد مسئولیت سایت صحبت کند. موارد گفته شده به مشخصات یک سایت با کیفیت اشاره می‌کند. توجه داشته باشید که اگر نویسنده درمورد اطلاعاتی که ارائه می‌دهد، دانش و تخصص کافی نداشته باشد باعث تضعیف صفحه مورد نظر در سایت می‌شود که به هیچ عنوان خوشایند نیست.

سخن پایانی

ما در این مقاله هر آن چه لازم بود را به صورت مختصر و مفید در مورد الگوریتم EAT گوگل  بیان کردیم. امروزه الگوریتم‌های گوگل هرکدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند که برای رتبه سایت، قطعا این الگوریتم مورد توجه قرار می‌گیرد. رتبه و ارزش واقعی یک سایت در طولانی مدت و مطابق با استاندارد‌های خاصی برآورد می‌شود. باید به این مسئله توجه نشان دهید که چنانچه سئوکاران به اهمیت بالای انواع الگوریتم پی نبرده‌اند، درکوتاه مدت با مشکلات ریز و درشتی رو به رو خواهند شد. هر سایتی در اینترنت زمانی که در صفحات ابتدایی گوگل باشد می تواند شرایط ایده آلی را به وجود آورد و باعث سود بیشتر صاحب سایت گردد. توصیه ما به شما این است که سه شاخصه اصلی این الگوریتم یعنی اعتماد، اقتدار و تخصص را در تولید محتوای سایت خود از یاد نبرید. این چنین در طولانی مدت می‌توانید سایت خود را در رأس قرار دهید و به بهترین شکل ممکن از سایت خود استفاده کنید و به سود بالایی دست یابید.

برای دریافت خدمات سئو در شهر مشهد

با ما تماس بگیرید

09158989340

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب