ورود به اکسپلور (Log in to Explorer)؛ یعنی ورود به بخشی که بسیاری از ویدئوهای پربازدید اینستاگرام در آنجا به نمایش در میآید، با ورود به Eplorer اینستا میتواند یکی از روشهای جذب فالوور را به خوبی انجام دهید. سادهترین راه ورود به اکسپلور را در بخش زیر بیان میکنیم:
- شناخت مخاطب هدف
- انتخاب سبک خاص تولید محتوا
- محتوای جذاب تولید کنید
- از هشتگهای مناسب استفاده کنید
- به زمان تولید محتوای مورد نظر دقت کنید
اکسپلور اینستاگرام یکی از بخشهاییست که تنوع بالایی در نشان دادن انواع کلیپها و تصاویرهای مختلف به مخاطبان دارد. بدون شک جذب فالوور بیشتر و افزایش لایک و کامنت از این طریق تنها به راز ورود به اکسپلور وابسته است. یعنی اگر شما بتوانید راه ورود به اکسپلور اینستاگرام را پیدا کنید، بدون شک در کسب و کار و بیزینس خود موفق خواهید شد یا به هدفتان که دیده شدن بیشتر از این طریق است خواهید رسید. پس از دیده شدن در اینستاگرام، میتوانید شروع به تبلیغات در اینستاگرام کنید.
آموزش ورود به اکسپلور اینستاگرام
ورود به اکسپلور اینستاگرام ساده نیست و هر کسی نمیتواند با تولید محتوا به این بخش وارد شود؛ از این رو اولین سوالی که به ذهنتان میرسد این است که چطور به اکسپلور برویم؟ برای اینکه بتوانید با تولید محتوای مناسب راه ورود به اکسپلور را پیدا کنید، آموزش ورود به اکسپلور اینستاگرام را طبق موارد زیر تهیه کردهایم:
شناخت مخاطب هدف
شما باید ابتدا مخاطب هدفتان را بشناسید و متناسب با سلیقه مخاطب به تولید محتوا بپردازید. در این زمینه باید نظر و سلیقه مخاطبانتان را بدانید و طبق این پروسه پیش روید. به عنوان مثال اگر مخاطبین شما اکثراً نوجوانان و جوانان هستند، باید تولید محتوای شما متناسب با سن و هیجانات آنها باشد. با شناختن مخاطب هدف به راحتی میتوانید قیف هشتگ را مدیریت کنید.
مثلاً اگر شما یک پیج فان دارید که محتوای آن سراسر کلیپها و تصاویر خندهدار است بدون شک مخاطبان خود را در این زمینه خواهید یافت اما اگر در زمینه آشپزی فعالیت میکنید و روزانه تعداد پست در رابطه با آموزش غذاهای مختلف قرار میدهید، مطمئن باشید که مخاطبان شما اکثراً خانمهای جوان و مسنی هستند که به آشپزی علاقه دارند، مطمئناً تعداد مردان مسنی که به آشپزی علاقه دارند کم است. زمانی که از هشتگهای پربازدید استفاده کنید، مخاطبان هدف به راحتی به پیج شما دسترسی پیدا میکنند.
از این رو شما باید یک نظرسنجی و درصد آزمایی در پیج خود بگذارید تا متوجه شوید اکثر مخاطبین شما در چه سن و سال و چه مقطعی از زندگی قرار دارند تا برای جلب نظر آنها محتوایی را تهیه کنید تا مورد توجهشان قرار گیرد و با نشان دادن علاقه و واکنش به پستهای شما موجب ورودتان به اکسپلور شوند. بازیابی پستهای اینستاگرام مقالهای کاربردی برای پستهای مهم پیج شما است.
انتخاب سبک خاص تولید محتوا
همواره خلاقیت و ذوق هنری را وارد تولید محتوای اینستاگرام خود کنید در این زمینه سعی کنید یک تم زیبا و یکسان برای محتواهایی که تولید میکنید در اینستاگرام قرار دهید. مثلاً میتوانید از یک کادر با رنگ دلخواهتان بر روی انواع کلیپها و تصاویری که در اینستاگرام نشر میدهید، بگذارید. در این زمینه به نیاز مخاطب توجه کنید و سعی کنید محتوایی را ارائه دهید که مخاطب با تماشای پست شما به دنبال یافتن سوالاتی در ذهن خود است، سپس به تمام این سوالات پاسخ دهید. زمانی که محتواهای خاصی تولید کنید، کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام برایتان آسانتر میشود.
نظم و ترتیب را در پستهای اینستاگرامی خود رعایت کنید. همانطور که میدانید اینستاگرام هر سه پست را در کنار یکدیگر قرار میدهد از این رو شما میتوانید در این زمینه نهایت خلاقیت را به خرج دهید مثلاً سه پست را به صورت ریلز آماده کنید و سه پست دیگر را به صورت تصاویر و به همین صورت نظم و ترتیب خاصی به پیج خود بدهید. این نظم و ترتیب نظر و توجه مخاطبان مختلف را به مشاهده پیجتان جلب میکند از این رو با هر بار تماشای پیج شما توسط کاربران دیگر اینستاگرام احتمال ورودتان به اکسپلور افزایش پیدا میکند.
در واقع شما در این صورت انرژی فراوان خود را جهت ساخت پستهای نامرتبط و نامنظم هدر نمیدهید و از همان ابتدا با هدف و برنامهریزی برای ورود به اکسپلور تولید محتوا میکنید.
محتوای جذاب تولید کنید
تولید محتوای جذاب به جذب مخاطب کمک میکند در واقع سعی کنید از موضوعات ترند و جذاب اطرافتان برای ساخت و تولید محتوا بهره ببرید. خواهید دید که در مدت کوتاهی بازدید پیج و پستهای شما افزایش پیدا میکند و شما یکی از افرادی هستید که پستهایتان در اکسپلور نمایش داده میشود. نکته مهم در رابطه با محتوای جذاب این است که زمانی شما متوجه جذابیت محتوای خود میشوید که توسط افراد زیادی لایک شود. اگر نمیدانید چگونه لایک استوری اینستاگرام را فعال کنیم؟ مقاله مربوطه را مطالعه کنید.
اگر افراد مختلف پستهای شما را لایک کنند بازدید آن بالا رفته و اگر این پستها را برای افراد دیگر ارسال کنند بازدید این پست لحظه به لحظه افزایش پیدا میکند. در کنار آن کامنت گذاشتن افراد مختلف در زیر پست شما میتواند به رشد بازدید آن کمک نماید. در این زمینه میتوانید از مخاطبینتان بخواهید که پستهای شما را لایک کرده و برای دوستانشان ارسال کنند.
سیو کردن پست شما توسط افراد دیگر میتواند شانس اکسپلور رفتن را افزایش دهد. در این زمینه اگر تولید محتوای شما آنقدر جذاب و دلنشین باشد که افراد بخواهند مجدداً آن را تماشا کنند و یا از آموزشها و خدمات آن در مدت زمان دیگر استفاده نمایند حتماً آن را سیو خواهند کرد. شما نیز میتوانید در این حیطه تاثیرگذار باشید یعنی تولید محتوای خود را سرشار از نکات آموزشی و علمی قرار دهید تا افراد برای استفاده از آن، گزینه سیو و ذخیره را لمس کنند.
از هشتگهای مناسب استفاده کنید
هشتگها پستهای شما را دستهبندی کرده و در اختیار مخاطبان قرار میدهند از این رو اگر مخاطبان و کاربران اینستاگرام هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنند و در تقسیم بندیهای مورد نظر با پستهای شما برخورد داشته باشند و به تماشای آنها بنشینند بدون شک شانس شما برای ورود به اکسپلور افزایش پیدا میکند. در این زمینه شما میتوانید از هشتگهای ترند اینستاگرام استفاده کنید و پست خود را به یک پست پربازدید برای ورود و رفتن به اکسپلور هدایت کنید.
هرگز از هشتگهای نامربوط و غیر اخلاقی برای افزایش بازدید پستتان استفاده نکنید چرا که این موضوع نه تنها باعث بازدید زیاد مخاطبان نمیشود بلکه ممکن است پیج شما را مسدود کرده و از دسترس خارج کند چرا که اینستاگرام به تولید محتوای غیر اخلاقی حساس بوده و آن را خلاف قوانین میداند بنابراین شانس به اکسپلور رفتن را از دست خواهید داد.
اموزش صفر تا صد اینستاگرام را در وب سایت میانبر رایگان ببینید.
به زمان تولید محتوای مورد نظر دقت کنید
هرگاه از زمان مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام صحبت میشود منظور این است که شما برای تولید محتوا موقعیت خاصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال تولید محتوا در ساعات نیمه شب و بامداد انتخاب درستی نیست چرا که مخاطبین شما اکثراً خواب هستند و امکان بازدید بالا در چنین ساعاتی غیر ممکن است.
اما اگر بتوانید تولید محتوای اینستاگرام خود را در ساعات اولیه روز مثل صبح و یا عصر قرار دهید بدون شک میزان بازدید بالاتری خواهد داشت چرا که در این ساعات تازه از خواب برمیخیزند و به سراغ اینستاگرام خود میروند تا جدیدترین پستها را به تماشا بنشینند. تولید محتوا و انتشار آنها در ساعات عصر نیز کاری بسیار هوشمندانه به نظر میرسد چرا که افراد تمام کارهای خود را انجام دادهاند و در پایان مشغلههای کاری به دنبال راهی برای استراحت آن هم با مراجعه به اینستاگرام و دیدن پستهای جدید هستند.
مدت زمان و فاصله میان پستها را در نظر بگیرید سعی کنید تعداد زیادی پست را در فاصله زمانی کوتاه منتشر نکنید چرا که در این صورت بازدید مورد نظر و ایدهآلی دریافت نخواهید کرد و در این شرایط ممکن است یک یا دو پست شما بازدید بگیرند اما بقیه دیده نشوند.
بهترین پیشنهاد این است که شما روزانه یک پست منتشر کنید یا اینکه در طول هفته ۲ الی ۳ پست به اشتراک بگذارید. در این حالت فرصت بازدید را به کاربران مختلف اینستاگرام خواهید داد. مطمئن باشید که در چنین شرایطی آمار بازدید از پیج و پستهای شما بالا رفته و همین موضوع و رعایت زمان انتشار پستها به ورودتان به اکسپلور کمک میکند و شما در مدت کوتاهی شاهد انتشار پستهایتان در قسمت اکسپلور خواهید بود.
مطمئناً با به کارگیری چنین راه و روشهایی به راحتی میتوانید وارد اکسپلور شوید و بازدید بگیرید؛ در این صورت در زمینه فروش محصولات و ارائه خدمات مختلف نیز به هدفتان خواهید رسید.
بهترین تیم مدیریت پیج اینستاگرام در مشهد را در اختیار داشته باشید.
یک پاسخ
سلام برای حوزه کفش ادمین اینستاگرام میخواستم. ماهانه چقدر باید هزینه کنم؟