بازاریابی برون گرا یا اوت باند مارکتینگ همان روش تبلیغات برای فروش محصولات یا خدمات است. در بازاریابی برون گرا برعکس بازاریابی درون گرا، مدیر تبلیغات استراتژیهای بازاریابی و پلنهای تبلیغاتی مختلفی پیاده سازی میکند. در بازاریابی برون گرا این شما و کسب و کار شماست که به سراغ مشتری میرود و قصد فروش خدمات یا محصولات به مشتریان را دارد.
بازاریابی خروجی یا همان outbound Marketing دارای مزیتها و معایب گوناگونی است که ازجمله این مزیتها و معایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- نیاز به هزینه زیاد
- فروش سریع
- اذیت شدن مشتریان
- نیاز به انتخاب رسانه
- ماندگاری کوتاه مدت
بازاریابی مدل برون گرا یک مدل بازاریابی تهاجمی شناخته میشود چرا که مشتریان بدون آن نیاز به دیدن تبلیغات و آگهی کسب و کار باشند مجبور به دیدن آن هستند! نمونههای رایج بازاریابی بیرونی را میتوان در آگهیهای تبلیغاتی شرکتها در تلویزیون و رسانههای دست جمعی در نظر گرفت.
5/5 - (1 امتیاز)