بازاریابی برون گرا

بازاریابی برون گرا یا اوت باند مارکتینگ همان روش تبلیغات برای فروش محصولات یا خدمات است. در بازاریابی برون گرا برعکس بازاریابی درون گرا، مدیر تبلیغات استراتژی‌های بازاریابی و پلن‌های تبلیغاتی مختلفی پیاده سازی می‌کند. در بازاریابی برون گرا این شما و کسب و کار شماست که به سراغ مشتری می‌رود و قصد فروش خدمات یا محصولات به مشتریان را دارد.

بازاریابی خروجی یا همان outbound Marketing دارای مزیت‌‌ها و معایب گوناگونی است که ازجمله این مزیت‌ها و معایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نیاز به هزینه زیاد
  2. فروش سریع
  3. اذیت شدن مشتریان
  4. نیاز به انتخاب رسانه
  5. ماندگاری کوتاه مدت

بازاریابی مدل برون گرا یک مدل بازاریابی تهاجمی شناخته می‌شود چرا که مشتریان بدون آن نیاز به دیدن تبلیغات و آگهی کسب و کار باشند مجبور به دیدن آن هستند! نمونه‌های رایج بازاریابی بیرونی را می‌توان در آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌ها در تلویزیون و رسانه‌‌های دست جمعی در نظر گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب