پیوت به معنای چرخش و تغییر در بیزینیس مدل استارتاپها است. توجه داشته باشید که در زمان PIVOT کردن تغییری در ایده اتفاق نخواهد افتاد و فقط تغییر در بیزینس مدل کسب و کار انجام خواهد شد. یعنی در زمان پیوت کردن هیچگونه تغییری در چشم انداز شاهد نخواهیم بود و فقط نحوه استراتژیی و رسیدن به هدف تغییر خواهد کرد.
استارتاپها در اوایل شروع به کار نیاز به این چرخش خواهند داشت دلیل آن را هم میتوان همسان شدن با مشتری و بازار در نظر گرفت، اصولا کسب و کارهای استارتاپی پس از اندکی فعالیت در مارکت به خوبی درک میکنند که برخی از استراتژیها و مسیرهای رسیدن به هدف میتواند نامناسب باشد و این دقیقا زمانی است که نیاز به پیوت کردن دارند. نمونه بارز این مورد را میتوان در پیوت کردن کسب و کار سلام گرافیک در نظر گرفت.
به نوعی میتوان PIVOT کردن را به این مورد تشبیه کرد که با وجود هر مشکل و اختلال در مسیر، استارتاپ، فاندر و تیم استارتاپ تصمیم میگیرند برای بهبود تغییر استراتژی انجام دهند.
نکته مهم: علیجا شهربانویی به درستی در آموزش کمپین نویسی و مدیریت استراتژیک برند به عدم لزوم نیاز به کارشناس برندینگ در این مرحله از شروع کسب و کار اذعان دارد.