اسکیل آپ در استارتاپ چیست؟

اسکیل آپ (SCALEUP) در استارتاپ دقیقا به مرحله‌ای در رشد استارتاپ گفته می‌شود که یک کسب و کار با تکرار پذیر کردن ملد کسب و کار خود توانسته است نیازهای بازار را به خوبی جواب بدهد و نیاز به رشد در این استارتاپ ضروری است. به نوعی می‌توان گفت که اسکیل آپ زمانی اتفاق می‌افتد که یک کسب و کار به خوبی می‌داند که نیاز به رشد دارد و بازار نه تنها در این ابعاد بلکه جوابگوی بزرگ‌تر شدن آن است.

یک استارتاپ زمانی اسکیل آپ می‌کند که به خوبی بازار محصولش را بخواهد و توانسته باشد به فروش خوبی رسیده باشد.

زمانی می‌توان گفت یک استارتاپ نیاز به اسکیل آپ دارد که شرکت پتانسیل رشد بالایی دارد و درآمدهای شرکت از هزینه‌های جاری شرکت به میزان قابل توجه‌ای بیشتر است.

مراحل توسعه یک محصول یا خدمت

یک محصول یا خدمت باید چهار مرحله را طی کند، این مراحل از معرفی محصول تا افول محصول را شامل می‌شود.

  • مرحله معرفی محصول
  • مرحله رشد محصول
  • مرحله بلوغ محصول
  • مرحله افول محصول

اگر بخوایم در یک نگاه یک استارتاپ و اسکیل آپ را باهم مقایسه کنیم به پارامترهای زیر می‌رسیم:

  • نوع بیزینس مدل

در استارتاپ ما بیزینس مدل نداریم! ولی در اسکیل آپ یک برنامه مشخص و اصولی به همراه بیزنس مدل داریم.

  • تغییر پذیری کسب و کار

در یک اسکیل اپ ما با ساختار منسجم و یک پارچه طرف هستیم و شاهد تغییر پذیری زیادی نیستیم.

  • ریسک موجود

در استارت اپ ما با ریسک زیادی رو به رو هستیم ولی در یک اسکیل آپ داستان به این صورت نخواهد بود و میزان ریسک بسیار کم است یا کلا رسیدی وجود ندارد.

  • تامین مالی

در یک استارت اپ ما با مشکل مالی رو به رو هستیم و کل استارت اپ شاید چیزی حدود 100 میلیون یا بیشتر یا کمتر باشد، ولی در اسکیل آپ رقم‌ها این نخواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب