بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با ظهور حجم زیادی از بلاگرها و کسب و کارهایی که در فضاهای اجتماعی شروع به تولید محتوا کردند، بر سر زبان‌ها افتاد. بسیاری از مردم می‌خواستند که با داشتن مثلا یک صفحه در اینستاگرام، خدمات یا محصولات خود را به دیگران عرضه کرده و کسب سود کنند. اما واقعیت ماجرا این است که آواز دهل شنیدن از دور خوش است!

شاید شمایی که در حال مطالعه این متن هستید نیز سر و کارتان به رویا فروشان افتاده باشد. افرادی که ادعا می‌کنند با خرید یک پکیج، کسب و کار خودت رو (در اینستا) راه اندازی کن و میلیون‌ها تومان سود بساز! خیر باید بگوییم که در سوشال مارکتینگ اصولی و علمی خبری ازین خزعبلات نیست.

سوشال مدیا در فضای آنلاین به ابزارها و بسترهایی گفته می‌شود که به کاربر این قابلیت را می‌دهد مطالب و محتوای خود را بسیار سریع، کاربردی و کارآمد در اختیار کاربران خود قرار دهد. از سوشیال مدیا برای جلب توجه مخاطب به سمت یک محصول، خدمات یا برند استفاده می‌شود که ماحصل آن می‌تواند داشتن ترافیک با کیفیت برای یک وبسایت یا صفحه شود.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که هر محتوا و مطلبی در سوشیال مدیا نمی‌تواند موفق شود. چون شما معمولا زمان کوتاهی برای جلب توجه کاربر به سمت محتوا و پس از آن صفحه یا سایت خود دارید. اگر از این زمان به درستی استفاده نکنید، کاربران به آسانی از شما خواهند گذشت. باید محتوایی تعاملی بسازید تا علاوه بر اضافه کردن مطلبی جدید به دانسته‌های کاربر، برای او جذاب باشد و ترجیحا به یک حس عمیق چنگ بزند تا کاربر را مجاب به ماندن کند.

در ابتدای کار شاید شرکت میانبر برای ورود به حوزه سوشال مارکتینگ جدی نبود و به عنوان یک برنامه برای آینده به آن نگاه می‌کرد. پس گذشت زمان و با توچه به درخواست‌های مکرری که از جانب مشتریان دیگر خدمات مجموعه بود، تصمیم بر این شد که در ابتدا به برنامه‌ریزی فعالیت حرفه‌ای در این زمینه پرداخته شود و پس از آن با رعایت اصول کار، به حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قدم گذاشته شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *