تایتل چیست؟ 0 تا 100 تایتل نویسی برای جذب کاربر با 6 تکنیک کاربردی

تایتل چیست؟ تیتر نویسی یا سر خط خبر به تکه متنی گفته می‌شود که محتوا مقاله را توصیف می‌کند. تایتل نویسی در سئو یا Title Tag یک تگ کد HTML است که در بالاترین قسمت صفحه سایت قرار می‌گیرد و کاربران یا موتور جستجو گوگل با اولین نگاه آن را می‌بینند. این عنوان سئو توسط فرد نویسنده نوشته شده و به سرعت موضوع مقاله را به کاربر اطلاع می‌دهد و طبق استاندارد گوگل که برای بهینه سازی وبسایت‌ها تعیین کرده است، باید حدود 60 کاراکتر باشد. در صفحه SERP گوگل فقط عنوان وبسایت دیده می‌شود، شما باید این عنوان را جذاب بنویسید تا کاربر جذب آن شده و روی سایت شما کلیک کند تا نرخ کلیک یا CTR بالا برود. برخی دیگر از ویژگی‌های یک تگ title خوب در زیر آورده شده است:

  1. Title tag نباید بیش از حد کوتاه یا بسیار طولانی باشد. (حداکثر 60 کاراکتر)
  2. حتما کلمه کلیدی یا KEYWORD و تا جای امکان کلمات LSI را در عنوان بیاورید (افراط در استفاده از کلمه کلیدی مجاز نیست)
  3. Title صفحات شما نباید تکراری باشند.
  4. جذاب بودن عنوان سئویی (Title فوق العاده خوب= کلمات کلیدی اصلی + متن جذاب برای کاربر)
  5. استفاده از نام برند در Meta tag title
  6. حتما توجه کنید که برچسب عنوان، محتوا صفحه شما را توصیف کند.
  7. پرهیز از استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در تیترنویسی

عنوان سئو باید چگونه نوشته شود؟

عنوان یا تایتل باید توصیفی، مستقیم، دقیق، مناسب، جالب، مختصر، دقیق، منحصر به فرد باشد و نباید شخص خواننده را گمراه کند. چکیده باید ساده، مشخص، واضح، بی‌طرفانه، صادقانه، مختصر، دقیق، مستقل، کامل، علمی، ترجیحا باید ساختار مند بوده و نباید به شکل نادرستی نوشته شود.

چگونه سئو تایتل یک وبسایت را پیدا کنیم؟

اگر با جستجو در صفحه سایت خود نمی‌توانید تگ عنوان را پیدا کنید، باید روی صفحه وبسایت خود کلیک راست کرده و گزینه “View Page Source” را انتخاب کنید. روش دوم فشردن کلید ترکیبی CTRL + U است. در مرحله بعد باید CTRL + F را زده و کلمه Title را جستجو کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید Title Tag سایت خودتان را پیدا کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب