تک شاخ یا unicorn

تک شاخ (یونیکورن) یا unicorn به شرکت‌های استارتاپی گفته می‌شود که ارزش آن‌ها به بیش از یک میلیارد دلار رسیده باشد. دلیل این نوع نام گذاری را هم می‌توان به رشد سریع و زود هنگام این مدل کسب و کارها نسبت داد.

برای اولین بار در سال 2013 توسط آیلین لی این اصطلاح را به اصطلاحات حوزه استارتاپی اضافه کرد.

می‌دانید که اسب تک شاخ یک موجود افسانه‌ای است و به نوعی می‌توان استارتاپ‌هایی که در مدت زمان کوتاهی به رشد سریعی می‌رسند و ارزش آن‌ها به بیش از 1 میلیارد دلار می‌رسد یونیکورن یا اسب تک شاخ گفته می‌شوند.

استارتاپ‌های یونیکورن ایرانی

با این که در آمار رسمی ما استارتاپ‌‌های تک شاخ نداریم اما بر اساس داده‌های منتشر شده و بیان شده به خوبی می‌توان گفت که حداقل دو شرکت با قابلیت یونیکورن شدن در ایران وجود دارند. دیجی کالا و علی بابا که در حال حاضر جزو دو قول بزرگ دیجیتال ایرانی به شمار می‌روند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب