ارزش طول طول عمر مشتری (CLV) چیست؟

وقتی می‌خواهیم میزان سود یک مشتری در مدت زمانی که با ما همکاری داشته است را محاسبه کنیم به آن ارزش و مبلغ، ارزش طول عمر مشتری یا Customer life time Value گفته می‌شود. از آنجایی که نگهداشت یک مشتری به نسبت جذب مشتری جدید برای کسب و کارها هزینه کمتری دارد، محاسبه کردن ارزش طول عمر مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از راه‌های سریع رشد هر استارتاپ، افزایش ارزش مشتریان فعلی کسب و کار است.

روش محاسبه ارزش طول عمل مشتری (CLV)

برای محاسبه کردن ارزش طول عمر مشتری، کافی است مجموعه هزینه‌هایی که یک مشتری از زمان شروع همکاری تا پایان همکاری با شما داشته است را محاسبه کنید. از این عدد برای اهداف بازاریابی و اهداف تحلیلی در کسب و کار استفاده می‌شود.

  • محاسبه میزان درآمد از هر قرارداد
  • محاسبه هزینه‌های جذب مشتری
  • محاسبه درآمدهایی که این مشتری برای شما خلق کرده است

به عنوان یک فرمول ساده (سال هایی که مشتری با کسب و کار شما بوده است * درآمد سالانه شما از هر مشتری) – هزینه جذب و خدمات مشتری = ارزش طول عمر مشتری

روش‌های افزایش طول عمر مشتری

  1. روش‌های گوناگونی برای افزایش طول عمر مشتری پیشنهاد می‌شود:
  2. برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریان
  3. برنامه ریزی برای وفادار کردن مشتری
  4. انتخاب پرسودترین مشتریان و ارائه هدیه و تخفیف
  5. رسیدگی به شکایات موجود در کسب و کار

به عنوان نمونه شما می‌توانید برای یک کسب و کاری مانند وب سایت کلاس کجا به راحتی حساب کنید که ارزش هر مشتری یا همان دانشجو یا دانش آموزی که به وبسایت آمده است چقدر است در طول زمان استفاده از خدمات وبسایت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب