الگوریتم ymyl

شرح کوتاهی از الگوریتم Ymyl را با مثالی بسیار ساده و ابتدایی شروع می‌کنیم. فرض کنید که شما برای اینکه تصمیم درستی در یک زمینه بسیار مهم مثل سلامتی، تشخیص بیماری، سرمایه گذاری و… نیاز به مشاوره داشته باشید. قبل از پیدایش گوگل شما باید به دنبال فردی مورد اعتماد و صادق می‌گشتید تا او بتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

حال با وجود موتور جستجوی قدرتمندی مثل گوگل، اولین کاری که یک فرد در مواجهه با سوال می‌کند یک سرچ درون گوگل است. گوگل همواره در تغییرات الگوریتم‌های قدیمی و پیدایش الگوریتم‌های جدید خود نشان داده که در کنار مخاطب ایستاده است. می‌توان گفت که تلاش گوگل همیشه بر ارائه بهترین محتوا از نظر اعتبار، صداقت و تخصص تاکید داشته است. داشتن آگاهی از الگوریتم‌های گوگل حتا برای یک طراح سایت نیز لازم و ضروری است. طراحی سایت که با اصول سئو پیش برود می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد.

البته وابسته به نوع و جنس اطلاعات، تغییرات الگوریتم‌ها متفاوت است. مثلا در زمینه‌هایی که کاربر می‌تواند با دریافت اطلاعات غلط در حوزه مالی و جانی دچار مشکل شود، گوگل از الگوریتم Ymyl استفاده می‌کد تا بهترین و درست ترین محتوا در اختیار کاربران قرار دهد. چرا که در اکثر سایت‌ها صفحاتی وجود دارند که الگوریتم Ymyl بر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

الگوریتم Ymyl می‌تواند بر نتایج SERP در زمینه های مالی، پزشکی، سلامت و موارد مشابه این‌ها، تغییرات بزرگی ایجاد کند. از دید متخصصان سئو، این الگوریتم توانسته بیشترین تغییر را در نتایج SERP با شروع کارش ایجاد کند. پس اگر تمایل به داشتن رتبه‌های بالاتری در این صفحات وبسایت خود هستید، با ما همراه باشید.

Ymyl چیست

اگر معیار گوگل در ایندکس و رنکینگ  صفحات وبسایت‌ها فقط  عناوین ظاهری مثل انواع محتواها و کیفیت آنها، سرعت لود صفحات، UI و … بود، به نظر شما چه مشکلاتی بوجود می‌آمد؟ برای مثال کوکب خانم زن همسایه به دنبال مطب بهترین پزشک شهر برای عمل بینی، به سراغ گوگل می‌رفت . گوگل با توجه به معیارهای بالا چند مورد از بهترین سایت‌های این حوزه را به کوکب خانم معرفی می‌کرد. شما نیز مانند هر شخص دیگری به محض دیدن کوکب زن همسایه، در ذهنتان سوال می‌شد که چه کسی دکتر زیبایی x را به کوکب خانم معرفی کرده است.

الگوریتم Ymyl ابداع شد تا از وقوع اتفاقاتی مثل چیزی که برای کوکب خانم رخ داد، جلوگیری کند. Your money or your life به معنای پول شما یا زندگی شما است. این الگوریتم به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی رسالت او پیدا کردن محتوایی با اعتبار، تصدیق شده و کاربردی برای مخاطب است. در بستر اینترنت، وبسایت‌ها و صفحات زیادی وجود دارند که می‌توانند با محتوای نادرست خود بر سلامت مخاطبان، امور مالی و در مجموع کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر بسیار منفی بگذارند. ا این رو گوگل سعی می‌کند تا با شناسایی این موارد، اعتماد کاربران خود را از دست ندهد.

این الگوریتم در سال 2018 توسط گوگل معرفی شد اما سرصدای اصلی را در اولین آپدیت خود به پا کرد. وبمستران و سئوکارانی که در آن دوره مشغول به کار بودند، نوسان‌های شدیدی را در نتایج صفحات خود مشاهده کردند. بسیاری از سایت‌ها با این الگوریتم دیگر یاری ادامه رقابت را نداشتند. چرا که پایه و اساس ساختار آن‌ها با این الگوریتم جنجالی، زیر سوال رفته بود. در ادامه نحوه شناسایی صفحات Ymyl و نحوه برخورد صحیح با آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

چرا ymyl مهم است

هنگامی که گوگل متوجه شود کاربری در مورد موضوعی مربوط به حوزه Ymyl جستجو می‌کند، از معیارهایی متفاوت  از گذشته برای پاسخ‌گویی به مخاطب استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر مطالبی که مربوط به پول یا زندگی شما باشند، با دستورالعمل‌های متفاوتی در نتایج SERPS ظاهر می‌شوند. این کار گوگل می‌تواند نشان دهد که بالاترین حد استاندارد و ایمنی را برای مسایل مالی، سلامتی و ذهنی برگزیده است. البته به نوعی این عمل طبیعی جلوه می‌کند. چرا که گوگل نیز مانند هر کسب و کار موفق دیگری به دنبال لبخند رضایت مشتریان خود است.

در سال 2019 که الگوریتم Ymyl آپدیت شد، نشان داد که گوگل با سایت‌هایی که اهداف صحیح و درستی ندارند مقابله می‌کند. در این سال بسیاری از وب سایت های فعال در زمینه بهداشتی، دارویی و مراقبت‌های ویژه تحت تاثیر قرار گرفتند و کاهش رتبه داشتند. البته باید گفت که فقط حوزه های نام برده شده متاثر از الگوریتم Ymyl نیستند. بلکه در اکثر سایت‌های حال حاضر، حداقل یک صفحه وجود دارد که الگوریتم Ymyl می‌تواند آن را هدف قرار دهد. مثل صفحات پرداخت!

الگوریتم Ymyl بر روی چه وبسایت‌هایی بیشترین تاثیر را دارد؟

همانطور که گفته شد الگوریتم Ymyl می‌تواند بر روی هر وبسایت یا صفحه‌ای تاثیر بگذارد. اما این الگوریتم نیز مانند همه الگوریتم‌های دیگر گوگل، یک جامعه هدف دارد. به طور کلی هر صفحه‌ای که بتواند بر کیفیت زندگی نسان تاثیرگذار باشد، جزو صفحات  Ymyl است. در زیر می‌توانید چند گروه بزرگ از موارد متاثر از الگوریتم Ymyl را ببینید.

  • اخبار: وبسایت‌های زیادی هستند که کارشان رصد اتفاقات در عرصه بین‌الملل، اقتصاد, تکنولوژی وعلم، دانش و آموزش هستند. این سایت ها با اطلاع رسانی غلط می‌توانند تعداد زیادی از انسان ها را در تصمیم گیری دچار مشکل کنند.
  • مسائل شهروندی: ارگان های خصوصی و دولتی زیادی هستند که در سطح شهر، استان و کشور دست به اقداماتی می‌زندد که برای افزایش آگاهی عمومی است. به طور ساده اطلاع رسانی در زمینه‌ای خاص که مربوط به عموم مردم است می‌تواند بر اساس الگوریتم Ymyl رتبه بندی شود.مثلا سایت‌هایی که در انتخابات استفاده می‌شوند. خدمات دولتب و خصوصی که در اختیار عموم قرار می‌گیرد. ارگان هایی که با امور مربوط به حقوق اجتماعی درگیراند.

گوگل در وبسایت های ymyl به دنبال چیست؟

علاوه بر این که گوگل از الگوریتم‌های متفاوتی برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند، چیزی حدود 10 هزار نفر در سراسر جهان با تخصص و زبان متفاوت در استخدام گوگل هستند تا نتایج جستجو را بررسی و ارزیابی کنند. این کار باعث شده تا فرایندهای گوگل، انسانی‌تر شده و نتیجی که به کاربر ارائه می‌شود از درصد رضایت بالاتری برخوردار شوند. درواقع گوگل با این کار به دنبال نشان دادن قدرت و کیفیت کار خود است. چرا که یک قضاوت انشانی درمود عوامل تاثیرگذار بر ymyl می‌تواند برای کاربر رضایت بیشتری به دنبال داشته باشد. البته آنچنان که پیداست، این متخصصان در خدمت گوگل همواره در صدد سرنخ‌هایی درمورد ویژگی‌های مثبت موردنظر گوگل هستند و این کار ممکن است در آینده اتوماسیون شود!

در این بین هنگامی که این افراد به صفحاتی با ویژگی های Ymyl روبرو می‌شوند، باید مطمئن شوند که کاربر با محتوای باکیفیت، با اعتبار و منتشر شده توسط متخصص روبرو خواهد داشت. البته نمی‌توان اظهار کرد که رتبه بندی آنها بر اساس سایر نتایج یک جستجو نیست. قطعی است اگر یک صفحه بتواند از دیگر رقبان خود بهتر کار کند، باعث افت سئو رقبا خواهد شد. اما همانطور که گفتیم، معیارهای رتبه بندی برای صفحات Ymyl از استانداردهای بسیار بالایی برخورداراند.

الگوریتمEAT ، مکملی برای الگوریتم Ymyl

الگوریتم EAT را می‌توان بردار بزرگتر الگوریتم Ymyl  دانست. گوگل ز این الگوریتم برای تعین میزان تخصص، اعتبار و اعتماد پذیری سایت شما استفاده می‌کند. EAT را میتوان مخفف سه کلمه دانست.

  • Expertise به معنای تخصص: هنگامی که یک بیمار به دنبال دکتر متخصص است یا هنگامی که یک شخص برای سرمایه گذاری به دنبال بنگاه معاملاتی است، گوگل باید فرد متخصص را پیشنهاد دهد.
  • Authoritative به معنای اعتبار: هنگامی که متخصص شدید، این تنها شروع راه است. حال باید ه قدری خوب باشید تا دیگر متخصصان شما را به عنوان منبع اطلاعاتی درنظر بگیرند. این به معنای برند نیز می‌نواند باشد.
  • Trustworthiness: گوگل باید سایت هایی را به کاربران پیشنهاد دهد که از درجه اطمینان بالایی برخوردار باشند. اگر یم کاربر در وبسایت احساس امنیت کند، می‌تواند خرید مطمئن‌تری را داشته باشد.

بهترین روش سئو برای صفحات ymyl

سوال اصلی این است که چطور صفحات ymyl را برای گوگل بهینه سازی کنیم؟

هرچند که مهندسان و افراد رده بالای گوگل همیشه اذعان داشته‌اند که سیستمی برای امتیار دهی به وبسایت ها برای نتایج SERPs وجون ندارد، استراتژی‌های بسیار معروف و تست شده‌ای وجود دارند که می‌توانند به کمک بسیاری از وبسایت‌ها در این شرایط بیاید. توضیح مختصر اینکه اگر صفحاتی که به طور مستقیم  و غیر مستقیم به ymyl مربوط هستند را بهینه سازی کنیم.

حالا سوال اصلی تبدیل شد به چطوری این‌کار رو انجام بدیم؟

بازاریابی محتوایی وبسایت رو دگرگون کنید.

در گذشته درمورد محتوا و اهمیت بسیار بالایی که برای پایه‌ بهینه سازی دارد، مقاله‌ای کامل منتشر شد که می‌توانید به آن مراجعه کنید. تا به این‌جای کار حتما درک کرده‌اید که متخصص گوگل به هنگام بررسی صفحات ymyl از معیارهای بسیار بالایی استفاده می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی و نحوه چینش آن‌ها در صفحه ymyl یک فاکتور ارزشمند از چشم جناب متخصص است. چرا که مخاطب به گوگل اعتماد بالایی دارد و می‌خواهد که از امن‌ترین و راحت‌ترین راه به مقصد خود برسد. پس مسیر راه مخاطب را درست نورپردازی کنید. مثل اتوبانی روشن در دل شب!

طراحی مسیرهای طولانی برای مخاطب کاری می‌کند که روند اعتمادسازی با مشکل مواجه شود. پس مطالب و فرایند های معمول را کوتاه کرده و در عوض به بیان نکاتی بپردازید که مفید است. صرف کلمه مفید می‌تواند متفاوت باشد. شاید معیار بهتر این باشد که اطلاعاتی ارائه کنید که هر شخصی نتواند در هر جایی پیدا کند!

در این مسیر سعی کنید که کلمات کلیدی را در مرکز توجه قرار ندهید. بر موضوعات تمرکز کنید تا مخاطب را از نظر اطلاعات، ارضا کنید. اما برای کلماتی که می‌خواهید در ازای آن‌ها رتبه بگیرید، حتما تحقیق کلمات کلیدی مفصل انجام داده و بر اساس ماهیت هر صفحه، از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید. منبع معتبر Google BrandLab اینگون می‌گوید که:

  • همیشه در محتواهایی که حاوی اهداف اصلی شما هستند، جذاب باشید
  • محتوایی برنامه ریزی شده و منظم برای گروه مشتریان اصلی خود داشته باشید.
  • لحظاتی را طراحی کنید که منجر به بزرگ‌تر شدن آگاهی مخاطبان از برند شود.

بر روی Onpage SEO تمرکز کنید

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی کاملی که در مرحله قبل انجام شد، می‌توانید موارد مهم در سئو درون‌صفحه را بیارایید. برای مثال وقتی که مواردی مثل توضیحات متا، تگ h، ساختار سایت و … را با کلمات کلیدی مهم و حیاتی خود تکمیل کنید، کمک شایانی به قبولی در استانداردهای ymyl کرده‌اید.

البته لازم به ذکر است که تاثیر کارهای فوق به صورت مستقیم بر سئو و رتبه بندی صفحه ظاهر نمی‌شود. بلکه این تغییرات باعث خلق تجربه کاربری بهتر خواهد شد. هنگامی که کاربر از شما یک لحظه خوش را هدیه بگیرد، گوگی نیز شما را به رتبه‌های بالاتر خواهد برد! به موارد زیر دقت کنید.

  1. عناوین صفحات خود را از نظر طول عنوان، جذابیت و استفاده از کلمات کلیدی بررسی کنید.
  2. از HTTPS برای وبسایت خود حتما استفاده کنید. از محتوایی که کاربر را از تکمیل تراکنش منصرف کند، خودداری کنید. کنسل کردن یک تراکنش در مراحل پرداخت، بدترین اتفاقی است که برای صفحه ymyl پیش می‌آید.
  3. صفحات خود را از نظر سرعت بارگذاری و سازگاری با موبایل بهبود بخشید.
  4. آدرس صفحات خود را به گونه‌ای مشخص کنید که کاربر حتی در Serps هم بفهمد قرار است به کجا برود!
  5. از نشانگر صفحات (bread-crumb) استفاده کنید.

اشتباه است اگر در این فرایند فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشترین میزان جستجو را داشته باشند. شما باید در وحله اول از فاکتور صداقت و درستی در کلمات کلیدی و توضیحات متا اطمینان داشته باشید. بسیاری از سئوکاران به دلیل استفاده از کلمات کلیدی پرحجم تمرکز می‌کنند. شاید دلیل این کارشان، ناتوانی در پیدا کردن مرتبط‌ترین کلمات کلیدی باشد! در این حین بازدیدکنندگان در مواجهه با صفحه، ناامیدی را حس کرده و از صفحه خارج می‌شوند.

محتوای Ymyl سایت خود را به‌روزرسانی کنید

گوگل با استفاده از Freshness Algoritm می‌تواند مشخص کند که آیا یک محتوا نیاز به آپدیت دارد یانه. در مواردی که نیاز به تازگی بالایی برای محتواست مثل خبرهای فوری، ورزش‌های مختلف، رویدادهای بزرگ اقتصادی،سیاسی و… با استفاده از محتوای آپدیت، سئو ymyl خود را بهبود دهید. گوگل درباره اهمیت بالای تازگی محتوا گفته که: (( گاهی کاربران به دنبال جواب‌هایی هستند که اطلاعات تازه و جدید را می‌طلبد. مثل رویدادی مهم یا بلایی طبیعی که در حال حاضر رخ می‌دهد.))

از رفع نیاز کاربر مطمئن شوید.

در ارزیابی کیفیت گوگل، فاکتوری وجود دارد به نام نیازهای براورده‌شده. بر اساس این فاکتور شما باید مطمئن شوید که کاربر هر نیاز و انگیزه‌ای که در پشت جستجوی خود دارد را پس از خروج، رفع کرده‌است. کیزان پاسخگویی شما به کاربران تاثیر بالایی در رتبه بندی شما دارد.

بهتر است کمی به عقب رفته تا با دید بهتری به محتوای وبسایت خود نگاه کنید. از خود صادقانه بپرسید که آیا سایت شما توانسته است نیاز کاربران خود را رفع کند؟ خود را به جای وی قرار داده و سعی کنید به حقیقت پی ببرید.

بر اساس معیار EAT و Ymyl باید کاربر به نیازهای خود برسد. جواب سوال خود را پیدا کرده و مسئله را حل کند. هنگامی که یک صفحه از نظر ymyl ضعیف باشد، گوگل دلیلی نمی‌بیند که محتوای آن را در اختیار کاربر قرار دهد. چه کسی اگر جای گوگل بود، چنین نمی‌کرد؟!

باید به عنوان بخش مهمی از استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط، بر  هدف از جستجو (Search Intent) باشد. این‌گونه است که گوگل می‌فهمد شما فقط به قصد گرفتن جایگاه از کلمات کلیدی استفاده نکرده‌اید. بلکه به نیاز کاربر و هدف او از جستجو، اشراف دارید.

نیاز به خدمات سئو در شهر مشهد دارید؟

با ما تماس بگیرید 09158989340

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب