هر دیجیتال مارکتر علاوه بر مهارتهایی که در حوزه دیجتال دارد، باید دارای مهارتهای خاصی در حوزه گرافیک باشد تا بتواند در صورت لزوم کار گرافیکی خود را پیش ببرد. مهارتهای خاصی از قبیل دیزاین بسته بندی محصول، طراحی بیزینس کارت و این موارد مد نظر نیست، صرف آشنایی با چند ابزار هم توانایی خاصی برای یک دیجیتال مارکتر ایجاد نخواهد کرد. به همین منظور در این مقاله سعی میکنیم در رابطه با مهارتهای یک دیجیتال مارکتر اطلاعاتی را بیان کنیم. با شرکت خلاق دیجیتال مارکتینگ میانبر همراه باشید.
آیا داشتن مهارتهای گرافیکی برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است؟
معمولا زمانیکه شرکتها قصد استخدام دیجیتال مارکتر را دارند در توضیحات عنوان شغلی، داشتن مهارتهای گرافیکی را یک پوینت مثبت میدانند. برنامهریزی محتوا، ایجاد تقویمهای محتوایی، برنامهریزی تبلیغات و آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنها بخشی از وظایف یک دیجیتال مارکتر است. این سوال پیش میآید که با این بازار کار رقابتی آیا طراحی گرافیک یک مهارت ضروری برای بازاریابان دیجیتالی محسوب میشود؟ پاسخ به این سوال به شدت به نوع شغل بازاریابی دیجیتالی بستگی دارد. آیا در یک آژانس مارکتینگ کار میکنید یا به عنوان فریلنس مشغول به کار هستید و یا در یک شرکت کوچک مشغول به فعالیت هستید؟به عنوان مثال، در آژانسهای بزرگتر از بازاریابان توقع طراحی گرافیک را ندارند، زیرا آنها طراحان گرافیک داخلی دارند و توقع دارند که بازاریابان دیجیتال بر استراتژی محتوا و تبلیغات تمرکز کنند.
اما اگر در یک شرکت کوچک که بودجه محدودی دارد مشغول به کار هستید توانایی طراحی گرافیکی و یک آشنایی مقدماتی از شما انتظار میرود.بسیاری از بازاریابان دیجیتال قوانین و مفاهیم اولیه طراحی گرافیک را میدانند و برای پستهای رسانههای اجتماعی خود از ابزارهای گرافیکی مثل canva استفاده میکنند.
هر دیجیتال مارکتر باید با تولید محتوای گرافیکی آشنا باشد
قلب بازاریابی دیجیتال تولید محتوایی است که مخاطبان هدف شرکت را به سمت برند جذب کند.هدف تنها ایجاد محتوای با کیفیت بالا و محتوای مناسب سئو نیست، بلکه باید دیجیتال مارکتر محتوایی تولید کند که مورد پسند مخاطب باشد. یکی از مهارت های کارشناس دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای همیشه سبز است. محتوایی که حتی با گذشت زمانی طولانی باز هم مورد استفاده مخاطب باشد. با شرکت در دوره تولید محتوا با این مهارت بیشتر آشنا خواهید شد.
آشنایی با سئو سایتهای گرافیکی، مهارتی که هر دیجیتال مارکتر باید داشته باشد
الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال مدرن شدن است و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کاربردی و خاص به شدت افزایش یافته است.بنابراین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به مهارت مهمی تبدیل شده که هر بازاریاب دیجیتال برای پشتیبانی از تمام سطوح بازاریابی دیجیتال باید از آن برخوردار باشد. دوره سئو مقدماتی و سئو پیشرفته در آکادمی میانبر برگزار میشود.
توانایی طراحی تجربه کاربری نقطه قوت یک بازاریاب دیجیتال
بسیاری از کاربران بر اساس حس و حالی که از گشتوگذار در یک وبسایت دریافت میکنند تصمیم به خرید یا استفاده از خدمات آن وبسایت میگیرند و آن سایت را معتبر میدانند. مشتریان باید بتوانند به راحتی به وبسایت شما و بخشهای مختلف آن دسترسی داشته باشند. با گستردگی انتظارات مصرف کنندگان یک بازاریاب دیجیتال باید بتواند این انتظارات را به خوبی برآورد کند و از آن در طراحی تجربه کاربری وبسایت نهایت استفاده را بکند. از مهارت های مهم دیجیتال مارکتر داشتن مهارت طراحی تجربه کاربری و دیزاین سایت با المنتور است. داشتن این توانمندی پوینت مثبتی برای هر دیجیتال مارکتر محسوب میشود.
بازاریاب دیجیتال باید توانایی تحلیل داده های گرافیکی را داشته باشد
تجزیه و تحلیل دادههای گرافیکی از مهم ترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ بوده و به فرآیندی گفته میشود که بازاریاب با استفاده از رویههای کاربردی و نرمافزارهای مدرن طیف وسیعی از اطلاعات گرافیکی را از تعاملاتی که در بازارهای گرافیکی هدف شکل میگیرد جمع آوری و آنالیز میکند. این تعاملات میتواند به شکل سوالات جستوجو شده کاربران و گفتوگوهای آنلاین باشد. از خدمات دیجیتال مارکتینگ استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر انجام تجزیهوتحلیل اطلاعات گرافیکی برای آشنایی بیشتر با مخاطب و سلبقه اوست.