طراحی بسته بندی محصولات

طراحی بسته بندی محصولات فرآیندی است که در آن طراح بسته بندی (طراح گرافیک) با ابزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور و… اقدام به ساخت یک جعبه برای محصول می‌کند. دیزاین بسته بندی محصول با اهداف مختلفی انجام می‌شود که اصلی‌ترین هدف طراحی بسته بندی را می‌توان نگهداری از محصول، افزایش قیمت محصول، بازاریابی محصول و… اشاره کرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت بسته بندی محصولات، با شرکت میانبر از طریق شماره های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

چرا طراحی بسته بندی را به استودیو میانبر بسپاریم؟

شرکت طراحی بسته بندی میانبر یک شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات پکیجینگ دیزاین است که با سال‌ها تجربه تخصصی در زمینه طراحی بسته بندی برای محصولات فعالیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از عرضه یک محصول به بازار، بسته بندی اصولی آن است و مهم‌ترین قدم طراحی بسته بندی، انتخاب درست شرکت یا تیم طراحی بسته بندی است. چگونه می‌توانیم بهترین شرکت را در زمینه دیزاین بسته بندی محصولات انتخاب کنیم؟ یک تیم طراحی و ساخت بسته بندی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوان لقب “بهترین شرکت بسته بندی” را به آن اختصاص داد. میانبر با ویژگی‌های زیر توانسته است توجه و رضایت شمار زیادی از مشتریان خود را جلب کند.

ویژگی‌های میانبر به عنوان بهترین شرکت فعال در حوزه طراحی بسته بندی:

  1. ارائه تعداد زیادی نمونه کار طراحی بسته بندی: داشتن نمونه کار زیاد و حرفه‌ای، اولین مولفه شناسایی بهترین شرکت‌های بسته بندی است.
  2. همکاری با برندهای شناخته شده: میانبر در سال‌های فعالیت خود با برندهای بزرگ و شناخته شده زیادی اعم از خشکبار و زعفران سحرخیز همکاری داشته است.
  3. برخورداری از تیم حرفه ای: تیم طراحی گرافیک میانبر متشکل از چندین طراح گرافیست حرفه‌ای با سابقه کاری بالا و رزومه قوی است.
  4. استفاده از ایده‌های نو: خلاقیت و ایده پردازی از دیگر ویژگی‌های تیم میانبر است. ما بسته بندی محصولات شما را با بروزترین متدها و ایده‌های جدید پیاده سازی و اجرا می‌کنیم.
  5. ارائه خدمات با قیمت مناسب: تعرفه خدمات قابل ارائه از سوی آژانس طراحی گرافیک میانبر، در مقایسه با کیفیت بالای خدمات بسیار مناسب است. شما می‌توانید تنها با یک تماس با تیم پشتیبانی از هزینه خدمات مطلع شده و با مقاسه با دیگر تیم‌های طراحی بسته بندی، تصمیم گیری کنید.
  6. ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن: در شرکت طراحی بسته بندی میانبر، خدمات درخواستی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا و پیاده سازی می‌شوند.

خدمات طراحی بسته بندی 

  1. طراحی گرافیک بسته بندی

طراحی گرافی بسته بندی به معنای طراحی گرافیکی شکل بسته بندی و طراحی المان‌ها، تصاویر و متنی است که بر روی بسته بندی چاپ می‌شوند.

2. طراحی استراکچر بسته بندی

به معنای طراحی شکل کلی بسته بندی و تصمیم گیری برای انتخاب متریال و جنس بسته بندی است.

3. طراحی قالب بسته بندی 

در طراحی قالب بسته بندی، شکل بسته بندی تعیین شده و در این مرحله خط تا بسته بندی طراحی می‌شود.

4. چاپ بسته بندی

پس از طراحی استراکچر و طراحی گرافیکی، بسته محصول برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود.

اهمیت طراحی بسته بندی 

چرا طراحی بسته بندی محصول تا این اندازه حائز اهمیت است؟ ما بهترین بسته بندی را برای محصولات شما طراحی می‌کنیم چراکه بسته بندی:

  1. از محصول محافظت می‌کند.
  2. نوعی تبلیغات فعال برای محصول به شمار می‌رود.
  3. میزان فروش محصولات را افزایش می‌دهد.
  4. حمل و نقل و جابه‌جایی محصول را ساده‌تر می‌‌کند.
  5. استفاده از محصول را برای مشتری ساده‌تر می‌کند.

مراحل طراحی بسته بندی در آژانس میانبر

گام اول: برگزاری جلسه مشاوره، بررسی و شناخت محصول

گام دوم: بررسی بازار هدف محصول

گام سوم: تحلیل رقبا و بررسی بسته بندی محصولات مشابه موجود در بازار

گام چهارم: طراحی کانسپت و پیاده سازی ایده اولیه

گام پنجم: پیاده سازی استراکچر و طراحی خط تیغ

گام ششم: برگزاری جلسه محدد با مشتری و گفتگو راجع‌به ایده اجرا شده، بررسی نظرات و انتقادات مشتری و بررسی ایده‌های مشتری

گام هفتم: سه بعدی سازی و ساخت ماکت از بسته بندی محصول

گام هشتم: ارسال طرح نهایی برای مشتری و تایید کار

گام نهم: بررسی نهایی و رفع خظاهای احتمالی و آماده سازی طرح برای چاپ

گام دهم: ارسال طرح نهایی به چاپخانه

طراح بسته بندی کیست؟

طراح بسته بندی طراح گرافیستی است که در زمینه طراحی بسته بندی محصول متخصص و باتجربه است. بسته بندی محصولات را می‌توان یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه گرافیک دانست از همین‌رو طراح بسته بندی باید سعی کند با تخصص و دانش خود، بهترین استراکچر و طرح‌های گرافیکی را برای بسته یک محصول پیاده سازی کند.

وظایف طراح بسته بندی

یک طراح بسته بندی وظیفه دارد با طراحی خود یک محصول را در بهترین حالت ممکن برای مخاطب به نمایش بگذارد. از وظایف و ویژگی‌های مهم یک طراح پکیجینگ دیزاین باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آشنایی کامل با تحلیل و نیاز بازار
  2. شناخت انواع جنس و متریال بسته بندی 
  3. بررسی محصول از تمامی جهات و انتخاب بهترین بسته بندی 
  4. آشنایی کامل به مباحث چاپ و انتخاب بهترین روش برای چاپ بسته بندی

قرارداد طراحی بسته بندی

نمونه بسته بندی

جنس بسته بندی

قیمت طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی دخانیات

طراحی بسته بندی مواد غذایی

طراحی بسته بندی صنعتی

طراحی بسته بندی دارویی و بهداشتی

طراحی بسته بندی محصولات گلخانه‌ای

طراحی بسته بندی پت شاپ

طراحی بسته بندی کالای دیجیتالی و برقی

طراحی بسته بندی لوازم خانه وآشپزخانه

طراحی بسته بندی محصولات فرهنگی و سرگرمی

طراحی بسته بندی اکسسوری

طراحی بسته بندی پوشاک و لباس

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

طراحی بسته بندی لبنیات

طراحی بسته بندی نوشیدنی

طراحی بسته بندی حبوبات

طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی

انواع طراحی بسته بندی

  1. طراحی بسته‌بندی ساده
  2. طراحی بسته‌بندی خاص
  3. طراحی بسته‌بندی فانتزی
  4. طراحی بسته‌بندی لوکس
  5. طراحی بسته‌بندی کادویی

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *