طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی‌ یکی از راه‌های عالی برای فروش بهتر ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مانند زعفران، فلفل،نمک و… است. برای طراحی کردن بسته بندی ادویه‌ و چاشنی‌ها استفاده از بسته بندی‌های شیشه‌ای می‌تواند کیفیت محصول را به خوبی حفظ کند. در ساخت بسته بندی‌ چاشنی‌هایی مانند زعفران توجه به شیک بودن بسته بندی لازم و ضروری است، به ویژه اگر قرار است طراحی بسته بندی صادراتی انجام شود.

انواع بسته بندی ادویه و چاشنی

بسته بندی هر محصولی به روش‌های به خصوصی صورت می‌گیرد. ما برای بسته بندی ادویه‌جات و چاشنی بسته بندی‌های زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

 

    • پاکت بسته بندی کرافت

    • پاکت مقوایی

    • پاکت‌های پلاستیکی

    • ظروف پلاستیکی شفاف

    • ظروف شیشه‌ای

    • بسته سلفونی

    • پاکت‌های شفاف متالایز زیپ‌دار

قوانین بسته بندی ادویه و چاشنی

معمولا پکیجینگ ادویه با هدف استفاده طولانی مدت از بسته صورت نمی‌گیرد و افراد در خانه ادویه و چاشنی را به ظروف شیشه‌ای منتقل می‌کنند. بنابراین برای طراحی این بسته‌ها دو روش وجود دارد. بسته‌های ساده نظیر سلفون‌ و پلاستیک‌. در این حالت تنها قانون بسته‌بندی این است که به خوبی بسته شده باشد تا مواد به بیرون نشتی پیدا نکنند.

اما در روش دوم که مربوط به پکیجینگ‌های حرفه‌ای‌تر ادویه و چاشنی است، طراحی به نحوی صورت می‌گیرد که بتوان از بسته محصول به‌عنوان ظرف نگهداری آن استفاده کرد. پاکت‌های شفاف متالایز زیپ‌دار برای طراحی این محصول گزینه مناسبی هستند.

در طراحی این محصول توجه به غیرقابل نفوذ بودن بسته بسیار حیاتی است زیرا ادویه‌جات درصورتی که در معرض هوا و رطوبت قرار بگیرند کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. همچنین معمولا ادویه‌جات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و بسته بندی نامناسب سبب ترکیب شدن عطر و بوی ادویه‌ها می‌گردد.  

ادویه‌جات بسته بندی شده کارخانه‌ای باید دارای بسته بندی مطابق با قوانین دیگر محصولات خوراکی باشند. بدین معنی که اطلاعات تغذیه‌ای کامل، نشان سیب سلامت، جدول تغذیه‌ای، تاریخ تولید و انقضا، وزن محصول و دیگر اطلاعات ضروری بر روی پکیجینگ آنها ثبت شود.

قیمت طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی

طراحی بسته بندی ادویه از موارد مهم در دیزاین بسته بندی است. لیست قیمت طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی از 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است، که این بازه قیمتی به پارامتر های مختلفی مانند موارد زیر بستگی دارد:

  1. متریال استفاده شده در بسته بندی
  2. مدل جعبه 
  3. نمونه کار های قبلی طراح
  4. مدت زمان صرف شده
  5. مهارت و زبردستی طراح
  6. کیفیت کار

سفارش طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی

سفارش طراحی بسته بندی ادویه و چاشنی یکی از مواردی است که باید به صورت کامل محصول مشتری مشخص گردد، به عنوان مثال طراحی بسته بندی زعفران بسیار متمایز با سایر موارد مانند طراحی بسته بندی فلفل است. به همین دلیل ابتدا لازم است تا نوع محصول خود را به صورت واضح مشخص کنید و سپس جامعه مخاطب و نیازشان را بشناسید تا بتوانید در انتها محصولی کاربردی را در اختیار مشتری قرار دهید. آژانس تبلیغاتی میانبر با درک درستی از این مسئله و تجربه چندین ساله می‌تواند شما را در راستای هدفتان تا آخرین پله که فروش است، همراهی کند.

طراح بسته‌بندی ادویه و چاشنی

طراح بسته‌بندی ادویه و چاشنی گرافیست ماهری است که دارای تحصیلات گرافیکی است و برای پکیج کردن ادویه های مختلف، بسته بندی های مناسب و زیبا طراحی می‌کند. او برای فلفل، زردچوبه، زعفران و… جعبه ها یا بسته های مناسب طراحی می‌کند. یک اصل مهم که توسط طراح بسته بندی ادویه جات رعایت می‌شود این است که متناسب با نیاز یک برند، محصول و بازار هدف اقدام به دیزاین کردن پکیج نماید. رعایت اصول مارکتینگ در ایجاد بسته ها دارای اهمیت است. 

نکات مهم انتخاب طراح بسته‌بندی ادویه و چاشنی

برای داشتن فروش خوب در ادویه و چاشنی باید طراحی بسته بندی توسط گرافیست با سابقه انجام شود تا مشتریان از ادویه جات در فروشگاه ها استقبال کنند. در زمان انتخاب طراح به وجود این ویژگی ها در او توجه کنید.

  • توجه به هویت برند و نیاز های کسب و کار
  • طراحی مطابق با اصول بازاریابی که بتواند فروش محصول را افزایش دهد
  • برای انواع مختلفی از ادویه جات بسته بندی را انجام دهد
  • با نرم افزار های طراحی گرافیکی مانند ایلاستریتور آشنا باشد

 

طراحی بسته بندی زردچوبه

طراحی بسته بندی نمک

طراحی بسته بندی زرشک

طراحی بسته بندی فلفل

طراحی بسته بندی زعفران

4.7/5 - (4 امتیاز)

یک پاسخ

  1. خیلی خوب بسته بندی رو توضیح دادین و تقسیم بندی کردین، من با بعضی مدلا آشنا نبودم. سفارش ندارم ولی تشکر برای محتوا تون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *