طراحی بسته بندی فلفل اقدامی مهم در جهت افزایش فروش این ادویه است. برندهای زیادی در بازار موجود هستند که اقدام به تولید و فروش انواع ادویه و چاشنی غذا مانند زعفران، نمک، زردچوبه و… میکنند و راز فروش بالای اغلب آنها طراحی بسته بندی خلاقانه است. بکار گرفتن ایدههای خلاقانه در ساخت پاکت ادویه و چاشنی میتواند به وجه تمایز شما با رقبایتان تبدیل شود. به همان اندازه که ساخت بسته بندی برای زعفران میتواند موجب افزایش قیمت این محصول شود، با طراحی پاکت فلفل نیز میتوانید محصول خود را با قیمت بیشتری به فروش برسانید.
انواع بسته بندی فلفل
- سلفون
- پاکت کاغذی و کرافت
- پاکت متالایز
- ظروف شیشهای
- بطری پلاستیکی
- پاکت آویز فلفل (پلاستیک و مقوا)
قوانین بسته بندی فلفل
فلفل از ادویههای پرکاربرد در آشپزخانهها است و علاوه بر مصارف خانگی با هدف صادرات نیز پک میشود. در طراحی بسته فلفل باید از مواد اولیهای استفاده کنیم که در برابر نفوذ رطوبت و هوا مقاوم باشند. بدین ترتیب از پایین آمدن کیفیت آن جلوگیری میشود. همچنین رعایت اصول اولیه در این زمینه ضروری است.
بهتر است بسته محصول کوچک و زیبا طراحی شود. همچنین استفاده از قوطیهای پلاستیکی با درب چرخان برای بستهبندی فلفل مناسبتر است. پاکتهای متالایز یا پلاستیکی زیپدار امکان بسته شدن دوباره کاور محصول را میدهند. بنابراین نیازی به دور انداختن کاور محصول نیست و به مدت طولانی لوگوی برند شما در آشپرخانه افراد باقی میماند. رعایت اصول اولیه طراحی بسته محصولات غذایی در این زمینه ضروری است. بر روی برچسب توضیحات محصول، اسم کامل و دقیق آن به همراه اطلاعات لازم برای نحوه نگهداری و مصرف آن درج شود. همچنین ذکر تاریخ تولید و انقضا بصورت خوانا حائز اهمیت است. در طراحی کاور محصول و ذکر اطلاعات ضروری، بیش از دو فونت استفاده نشود. این امر باعث شلوغ شدن کاور محصول شده و ظاهری نا مناسب ایجاد میکند.