سئو لوکال چیست و چه کارکردی دارد؟ اگر با دنیای بهینه سازی وب سایت آشنا باشید احتمالا می‌دانید که یکی از بهترین روش‌های بازاریابی، بازاریابی درون گرا است. استفاده از تکنیک‌های سئو محلی به شما کمک می‌کند تا در بهترین و مناسب‌ترین حالت در میان نتایج گوگل ظاهر شوید. سئو محلی به شما این امکان را می‌دهد که اگر کسب و کاری دارید و کاربران در جستجوی گوگل مپ به دنبال خدمات شما هستند به راحتی شما را پیدا کنند. زمانی سئو محلی دارای ارزش خواهد بود که کاربران قابلیت لوکیشن خود را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر فعال داشته باشد. این قابلیت این امکان را می‌دهد که کاربر کسب و کارهای فعال اطراف خود را به خوبی بتواند ببیند. سئو لوکال قابلیتی است که شما را حتی بدون داشتن محتوای حرفه‌ای می‌تواند به کاربران نزدیک شما ارتباط دهد. اگر دوست دارید در نتایج محلی سئو دیده شوید کافی است همین حالا با شماره 09158989340 تماس حاصل کنید.

لوکال سئو چیست؟

سئو محلی یا همان سئو لوکال به مشا کمک می‌کند تا بیزینس خود را از طریق فضای آنلاین به افرادی که در نزدیکی شما هستند، معرفی کنید. می‌توانید بگویید چه کسی می‌تواند از یک شخص که به دنبال خدمات یا کالای شماست و در محلی نزدیک به شما نیز هست، بهتر است؟ این قابلیت برای کسب و کارهای محلی بسیار سودآور است.

من باب مثال یکی از مهم‌ترین کارها در سئو لوکال، ثبت مکان فیزیکی کسب و کار در گوگل مپ است. با این کار هنگامی که یک کاربر در نزدیکی شماست و کلمه کلیدی مرتبط با حوزه معنایی شما را سرچ می‌کند، گوگل گزینه‌های لوکال را از همین طریق به کاربر پیشنهاد می‌دهد. هرچه سئو لوکال شما بهتر باشد و سایتی بر اساس استانداردهای گوگل داشته باشید، شانس حضور شما در نتایج لوکال بیشتر می‌شود.

البته لازم به ذکر است که سئو لوکال را بدون توجه به اصول سئو وبسایت، هیچگونه پیامد مثبتی نخواهد داشت. چرا که در دسته بندی سئو، اگر توجه کنید سئو لوکال یک زیردسته است. باید موارد حیاتی و مهم از دید کاربر، در وبسایت رعایت شده باشد. مثلا سرعت لود سایت، ریسپانسیو بودن و … که همگی مربوط به سئو سایت است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این زمینه به دست آورید، به صفحه سئو مراجعه کنید.

چه ضرورتی در اجرا سئو محلی وجود دارد؟

اگر می‌خواهید حدود 40 تا 60 درصد کاربران درحال جستجو را از دست دهید، لوکال سئو را نادیده بگیرید! امار حاکی از این است که بیش از نیمی از کاربران به هنگام جستجو در گوگل، محل یا مکانی را به عبارت مورد نظر خود اضافه می‌کنند. برای مثال هنگامی که به دنبال یک فروشگاه شیرینی و شکلات در تهران هستند، یکی از عبارات زیر می‌تواند انتخاب کاربر باشد.

علاوه بر این در سئو لوکال شما یک رقابت هدفمند با تعداد محدودی از رقبا برای گروه ارزشمندی از مخاطبان و مشتریان را خواهید داشت که شامس پیروزی شما را بسیار بیشتر می‌کند. چرا که اگر با کیفیت بالا در میان رقبای محلی در فضای آنلاین ظاهر شوید، اعتبار بالایی در گوگل کسب خواهید کرد. در زیر می‌توانید دیگر فواید سئو لوکال را مشاهخده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ

  1. یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها برای رسیدن به نتایج عالی در جستجوی محلی گوگل استفاده از گوگل مپ است. ارائه نقشه سایت در گوگل مپ بهترین راهکار برای رسیدن به نتایج عالی است. با گوگل مپ می‌تونم بگم بیش از 70 درصد سئو محلی رو رفتین، البته اگر درست و مناسب اجرا شده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *