سئو لوکال چیست و چه کارکردی دارد؟ سئو محلی (local seo) به انجام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گفته میشود که با هدف رتبه گرفتن کیورد های سایت در یک منطقه خاص جغرافیایی انجام میشود. اگر با خدمات شرکت سئو وب سایت آشنا باشید احتمالا میدانید که یکی از بهترین روشهای بازاریابی، بازاریابی درون گرا است. استفاده از تکنیکهای لوکال سئو به شما کمک میکند تا در بهترین و مناسبترین حالت در میان نتایج گوگل ظاهر شوید. سئو محلی سایت به شما این امکان را میدهد که اگر کسب و کاری دارید و کاربران در جستجوی گوگل مپ به دنبال خدمات شما هستند به راحتی شما را پیدا کنند. زمانی سئو محلی دارای ارزش خواهد بود که کاربران قابلیت لوکیشن خود را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر فعال داشته باشد.
این قابلیت این امکان را میدهد که کاربر کسب و کارهای فعال اطراف خود را به خوبی بتواند ببیند. سئو لوکال قابلیتی است که شما را حتی بدون داشتن محتوای حرفهای میتواند به کاربران نزدیک شما ارتباط دهد. اگر دوست دارید در نتایج محلی سئو دیده شوید کافی است همین حالا با شماره 09158989340 تماس حاصل کنید. (What is Local SEO)
لوکال سئو چیست؟
سئو محلی یا همان سئو لوکال به شما کمک میکند تا بیزینس خود را از طریق فضای آنلاین به افرادی که در نزدیکی شما هستند، معرفی کنید. میتوانید بگویید چه کسی میتواند از یک شخص که به دنبال خدمات یا کالای شماست و در محلی نزدیک به شما نیز هست، بهتر است؟ این قابلیت برای کسب و کارهای محلی بسیار سودآور است.
من باب مثال یکی از مهمترین کارها در سئو لوکال، ثبت مکان فیزیکی کسب و کار در گوگل مپ است. با این کار هنگامی که یک کاربر در نزدیکی شماست و کلمه کلیدی مرتبط با حوزه معنایی شما را سرچ میکند، گوگل گزینههای لوکال را از همین طریق به کاربر پیشنهاد میدهد. هرچه سئو لوکال شما بهتر باشد و سایتی بر اساس استانداردهای گوگل داشته باشید، شانس حضور شما در نتایج لوکال بیشتر میشود.
البته لازم به ذکر است که سئو لوکال را بدون توجه به اصول سئو وبسایت، هیچگونه پیامد مثبتی نخواهد داشت. چرا که در دسته بندی سئو، اگر توجه کنید سئو لوکال یک زیردسته است. باید موارد حیاتی و مهم از دید کاربر، در وبسایت رعایت شده باشد. مثلا سرعت لود سایت، ریسپانسیو بودن و … که همگی مربوط به سئو سایت است. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از این زمینه به دست آورید، به صفحه سئو در سایت دیجیتال مارکتینگ میانبر مراجعه کنید.
چه ضرورتی در اجرا سئو محلی وجود دارد؟
اگر میخواهید حدود 40 تا 60 درصد کاربران درحال جستجو را از دست دهید، لوکال سئو را نادیده بگیرید! امار حاکی از این است که بیش از نیمی از کاربران به هنگام جستجو در گوگل، محل یا مکانی را به عبارت مورد نظر خود اضافه میکنند. برای مثال هنگامی که به دنبال یک فروشگاه شیرینی و شکلات در تهران هستند، یکی از عبارات زیر میتواند انتخاب کاربر باشد.
- بهترین شیرینی فروشی غرب تهران
- شیرینی فوشی در قیطریه
- شیرینی مرغوب در رسالت
علاوه بر این در سئو لوکال شما یک رقابت هدفمند با تعداد محدودی از رقبا برای گروه ارزشمندی از مخاطبان و مشتریان را خواهید داشت که شامس پیروزی شما را بسیار بیشتر میکند. چرا که اگر با کیفیت بالا در میان رقبای محلی در فضای آنلاین ظاهر شوید، اعتبار بالایی در گوگل کسب خواهید کرد. در زیر میتوانید دیگر فواید سئو لوکال را مشاهخده کنید.
- سئو محلی میتواند منجر به رقابتی بسیار هدفمند شود
- شواهد حاکی از آن است که نرخ کلیک و نرخ تبدیل در لوکال سئو، تفاوت بزرگ و معناداری با دیگر روشهای سئو دارد
- نتیجه لوکال سئو با سرعت بسیار بالاتری نسبت به دیگر روشهای سئو ظاهر میشود.
- اکثر خدمات و مواردی که برای سئو محلی وجود دارد، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد که همین امر نشان از رقابت سالم دارد
- توجه مردم، شرکتها و بیزینسها برای پیدا کردن منبعی برای رفع نیاز خود به روشهای اسبق مارکتینگ مثل کارت ویزیت، تراکت و دیگر تبلیغات محلی کم شده که باعث اهمیت بیشتر در لوکال سئو میشود.
در صورتی که نیاز به سئو مشهد دارید کلیک کنید.
تکنیک های سئو محلی
سئو محلی نیز هم مانند سایر بخشهای اصلی سئو دارای اقداماتی است که با انجام هر کدام سایت مورد نظر در بخش سئو لوکال و محلی رشد خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که سئو محلی را نمیشود به صورت تفکیک پذیر از سئو اصلی سایت جدا کرد. شما قبل از اقدامی در راستای سئو لوکال وب سایتتان لازم است بهینه سازی کلی سایت را پیاده سازی کنید. تکنیکهای سئو محلی به سایت شما کمک میکنند در جستجوهای کاربرانی که به صورت محلی سرچ میکنند باز هم رتبه داشته باشید و دیده شوید. از مهمترین اقدامات موثر در مسیر سئو لوکال یا محلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ثبت بیزینس در گوگل مپ
فقط کافی است محل و نشانی دفتر و یا شرکت فعال خود را در گوگل مپ ثبت نمایید. با این کار اگر کاربری از طریق مکان در گوگل سرچ کند اگر سایت شما ثبت شده باشد و در همان محدوده باشید به کاربر نشان داده خواهید شد.
ثبت نام در سایتهای دایرکتوری
به صورت کلی سایتهای دایرکتوری وب سایتهایی هستند که فهرست کاملی از همه کسب و کارها را معرفی میکنند. دقت کنید که در دایرکتوریهای معتبر و معروف برای معرفی سایت خود استفاده کنید.
ثبت شماره و آدرس در بخش های تکرارشونده سایت
همان طور که در عنوان مشخص است با گذاشتن شماره تماس و آدرس محل خود در قسمت فوتر سایت میتوانید قدم موثری در سئو لوکال داشته باشید.
یکی از بهترین و مناسبترین راهها برای رسیدن به نتایج عالی در جستجوی محلی گوگل استفاده از گوگل مپ است. ارائه نقشه سایت در گوگل مپ بهترین راهکار برای رسیدن به نتایج عالی است. با گوگل مپ میتونم بگم بیش از 70 درصد سئو محلی رو رفتین، البته اگر درست و مناسب اجرا شده باشه.
سئو محلی بخشی از سئو که شاید به اندازه سئو داخلی و سئو خارجی شناخته شده نیست. اما با انجام اقدامات مربوط به سئو لوکال میشه به راحتی یک برند رو برای افراد حاضر در اون منطقه معرفی کرد. مرسی برای مقاله تون.
دقیقا خانم حقیقی عزیز، سئو محلی یکی از مهمترین بخش فعالیت هر سئوکاری باید باشه که قصد داره توی نتایج محلی که بخش بزرگی از فعالیت سئو درآینده به آن سمت خواهد رفت برود.
شاید براتون جالب باشه که سئو محلی آینده سئو است. در آینده نه چندان دور بخش بزرگی از سرچهای کاربران به سئو محلی و جستجو کردن به صورت محلی خواهد رفت.
سلام وقت بخیر
سئولوکال برای کسانی مثل من که تازه وارد شهری شده و اشنایی به اطراف و فعالیت انجا نداره خیلی خوبه ممنون بابت مطالب مفیدتون
سلام و عرض ادب، دقیقا میتونه خیلی کمک کننده باشه، شاید براتون جالب باشه بدونید که تقریبا 70 درصد مشتریان یکی از کسب و کارامون از همین سئو لوکال هست.
سلام و عرض ادب، بله دقیقا سئو لوکال میتونه درآمد کسب کارها رو به میزان فوق العاده ای بالا ببره