اسلوگان و تگ لاین چیست؟

اسلوگان (slogan)، شعار تبلیغاتی کوتاهی است که به برند جذابیت می‌بخشد و موثرترین راه برای برندسازی است که معمولا به صورت کوتاه و مختصر ساخته می‌شوند اما تگ لاین (tagline)، یک شعار تبلیغاتی همیشه مصرف برای برند است که ارزش و اعتبار آن برند را نشان می‌دهد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که اسلوگان و تگ لاین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ به طور خلاصه تگ لاین، شعاری است که شرکت و یا سازمان‌ها به طور دائمی از آن استفاده می‌کنند اما اسلوگان‌ها برای تبلیغ یک محصول یا بخش خاصی از خدمات آن شرکت ایجاد می‌شود. بهتر است این مورد را با یک مثال بررسی کنیم:

  • تگ لاین سازمان همراه اول: هیچکس تنها نیست، همراه اول
  • اسلوگان سازمان همراه اول: خوش خطی برازنده شماست.

اسلوگان چیست؟

تگ لاین چیست؟

تفاوت اسلوگان و تگ لاین

نحوه ساختن تگ لاین

روش ساختن اسلوگان

نمونه اسلوگان و تگ لاین شرکت‌های معروف دنیا

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب