سئو اینستاگرام به فرآیند سئویی گفته می‌شود که در آن پیج‌های اینستاگرام سئو می‌شوند تا در صفحه اکسپلور اینستاگرام بیشتر دیده شوند. اگر شما در بخش جستجوی اینستاگرام سرچ کرده باشید احتمالا دیده‌اید که برخی از صفحات بالاتر از دیگر صفحات قرار دارند. این مورد همان سئو کردن اینستاگرام است. بر خلاف سئو کردن یک سایت، سئو کردن صفحات اینستاگرام دچار پیچیدگی‌های خاصی نیست و راحتی بهتری را برای شخص سئوکار به همراه دارد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام روزانه چندین صفحه کاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای گوناگون را مشاهده و بررسی می‌کنند. شما می‌توانید با سئو اینستاگرام صفحه خود را در این شبکه اجتماعی بهینه‌سازی کنید. بدین ترتیب صفحه شما برای کاربران مفید بوده و همگان می‌توانند با جستجویی ساده صفحه شما را پیدا کنند. با انجام صحیح تکنیک‌های سئو در اینستاگرام می‌توانید تعداد مخاطبان و در نتیجه فروش خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

ظاهر شدن در نتایج گوگل

با سئو اینستاگرام می‌توانید صفحه خود را به گونه‌ای بهینه کنید که کاربران بتوانند با جستجوی کلمات مرتبط در موتور جستجوی گوگل صفحه اینستاگرامی شما را در میان نتایج مشاهده کنند.

افزایش تعداد فالوورها

اگر صفحه شما کاملاً بهینه باشد، کاربران بیش‌تری آن را یافته و در صورت تمایل به لیست فالوورهای شما افزوده می‌شوند. افزایش فالوور اینستاگرام می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی برای شما به دنبال داشته باشد.

افزایش تعداد کامنت‌ها

اگر پست‌های شما به درستی بهینه شده باشند، می‌توانید نرخ تعامل کاربران و در نتیجه تعداد کامنت‌های خود را افزایش دهید. بدین ترتیب مطالبتان بیش‌تر دیده خواهند شد.

استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها در اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرامی خود انجام دهید استفاده از هشتگ‌های مناسب است. کاربران می‌توانند با جستجوی عبارات مورد نظر خود در غالب هشتگ پست‌های صفحه شما را مشاهده کنند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که برای تمامی پست‌ها و مطالب خود از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. البته استفاده از هشتگ‌های مناسب کاری به ظاهر راحت به نظر می‌رسد.

با این وجود بسیاری از برندها و کسب و کارهای گوناگون مرتکب اشتباهات زیادی در این زمینه می‌شوند. از این رو توصیه ما به شما کمک گرفتن از متخصصان حرفه‌ای و کاربلد است. همکاران ما در استودیو میانبر می‌توانند با توجه به زمینه کاری شما بهترین و مناسب‌ترین هشتگ‌ها را برای تمامی پست‌ها تعیین کنند.

نوشتن کپشن هوشمندانه

کپشن در واقع متنی است که به عنوان توضیح برای هر تصویر نوشته می‌شود. کپشن‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مخاطبان و افزایش تعداد فالوورها داشته باشند. از این رو نوشتن کپشن‌های مناسب و مرتبط نیز در حوزه سئو اینستاگرام قرار می‌گیرد.

سعی کنید در نوشتن کپشن از کلمات کلیدی استفاده کنید؛ اما در عین حال اهمیت وضوح و جذابیت کپشن برای کاربران را دست کم نگیرید. نوشتن کپشن مناسب به تجربه و مهارت در این زمینه نیاز خواهد داشت. بسیاری از مدیران کسب و کارها این کار را به متخصصان و مدیران اینستاگرامی می‌سپارند. شما نیز می‌توانید با کمک همکاران ما در شرکت میانبر تمامی تصاویر و کپشن‌های صفحه خود را بهینه‌سازی کرده و از نتایج حاصل لذت ببرید.

بهینه‌سازی تصاویر در اینستاگرام

بهینه‌سازی تصاویر اینستاگرام از دیگر تکنیک‌هایی است که می‌تواند صفحه شما را بهینه‌تر کند. بهینه‌سازی تصاویر باید به درستی و به کمک فردی ماهر در این زمینه انجام شود. از جمله کارهایی که می‌توان برای بهینه‌سازی تصاویر اینستاگرام انجام داد مشخص کردن تگ الت (alt) است. تگ alt در ابتدا برای راحتی بیش‌تر افراد کم‌بینا یا نابینا طراحی شدند؛ اما هم اکنون بسیاری از مدیران و متخصصان سئو از آن برای بهینه‌سازی بیش‌تر تصاویر استفاده می‌کنند.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت بالای تصویر و کاربردی بودن آن است. اینستاگرام تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتر را بیش‌تر به کاربران نشان می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر در اینستاگرام بهترین نتیجه را از تلاش‌های خود دریافت کنید.

نام کاربری چه تاثیری در سئو اینستاگرام دارد؟

نام کاربری در اینستاگرام باید یک کلمه کلیدی کوتاه، واضح، و متمایز باشد. سعی کنید از کلمات مناسب و مرتبط در نام کاربری استفاده کنید تا مخاطبان در خواندن و به خاطر سپردن آن مشکلی نداشته باشند.

بیو پیج اینستاگرام را چگونه بنویسیم؟

بیو یا همان بیوگرافی معرف صفحه اینستاگرامی شما خواهد بود. در نوشتن بیو از کلمات کلیدی و جذاب استفاده کنید، اما همچنان سعی کنید آن را کوتاه و واضح نگه دارید.

اگر کسب و کار شما در مشهد است و می‌خواهید در کنار اینستاگرام از مشاوره سئو در مشهد بهره ببرید، با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)