طراحی بسته بندی قوطی انرژی زا موجب جذابیت بیشتر این نوشیدنی شده و بیشک فروش آن را دوبرابر میکند. نوشیدنی انرژی زا Doctor Enuf در آمریکا یا برند هایپ (hype) جزو اولینها و معروفترین energy drink هایی بودند که به بازار راه یافتند اما مدتی بعد برندهای این نوشیدنی بیشتر شد. در چنین شرایطی یک بسته بندی شیک و خاص میتواند به رمز موفیقت شما تبدیل شود. برای ساخت بسته بندی نوشیدنی ایدههای زیادی وجود دارد اما بسته بندی نوشیدنی انرژی زا در قالب قوطی فلزی مانند قوطی نوشابه کوکاکولا صورت میگیرد.
انواع بسته بندی انرژی زا
- بستهبندی قوطی فلزی
قوانین طراحی بسته بندی انرژی زا
طراحی بستهبندی انرژیزا باید از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار باشد. طراحی متفاوت و حرفهای این محصول، موجب جذابیت بیشتر این نوشیدنی شده و بیشک فروش آن را چندین برابر میکند. در واقع یک طراحی شیک و خاص میتواند محصول را در سریعترین زمان برندینگ کند. کانسپت بطری انرژیزا باید از المانهای خاصی گرفته شود و در نهایت با توجه به اصول ارگونومی دست، طراحی نهایی صورت پذیرد.
در طراحی بستهبندی انرژیزا، تصاویر و رنگهای روی محصول نقش پررنگی در متفاوت جلوه دادن آن ایفا میکنند. برای القای انرژی و هیجان باید از نمادهایی استفاده کرد که این حس را به مصرفکننده بدهند. به طور مثال میتوان از تصاویری همچون فرد دونده، رعد و برق، شعله آتش، شیر و یوزپلنگ استفاده کرد. این موارد نماد سرعت، انرژی و قدرت هستند و با ماهیت محصول مطابقت و هماهنگی دارند. همچنین میتوان رنگهای پرانرژی مانند زرد و بنفش را در طراحی به کار برد. طراحی متفاوت و منحصربهفرد بستهبندی انرژیزا، به یاد مخاطب خواهد ماند و آن را برای همیشه در سبد خرید خود قرار خواهد داد.
قیمت طراحی بسته بندی انرژی زا
نوشابههای انرژی زا جز جدا نشدنی از صنعت پاپ هستند؛ قیمت طراحی بسته بندی انرژی زا از 5.500.000 تا 10 میلیون است. هزینه ذکر شده به عوامل زیادی ربط دارد.
المانهای تاثیر گذار در قیمت طراحی بسته بندی انرژی زا:
- جنس بسته بندی
- برند بودن
- مهارتهای طراح بسته بندی
- نمونه کارهای طراح
- زمان