طراحی بسته بندی فست فود به معنای طراحی جعبه پیتزا، جعبه برگر، جعبه سوخاری و بطور کلی ساخت جعبه و بسته بندی برای غذاهای فست فودی است. طراحی بسته بندی برای مواد غذایی با توجه به شدت رقابت میان رستورانها و فست فودها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب یک رستوران یا fast food توسط افراد، نحوه سرو غذا، کیفیت و ظاهر بسته بندی غذاهای بیرونبر است.
نمونه طراحی بسته بندی فست فود
نمونه بسته بندی فست فود باید به صورتی طراحی شده باشد که علاوه بر حفظ کیفیت محصول، جذابیت و شناخته شدن برند را هم دربرگیرد. در ادامه چند نمونه کار طراحی بسته بندی غذاهای آماده را مشاهده میکنید که به بهترین شکل ممکن طراحی شدهاند. برای مشاهده تعداد بیشتری از نمونه کارهای پکیجینگ دیزاین با ما تماس بگیرید.
انواع طراحی بسته بندی فست و فود
-
- بستهبندی فویلی
-
- بسته بندی نایلونی
-
- بسته بندی کاغذی
-
- بستهبندی پلاستیکی
قوانین طراحی بسته بندی فست و فود
در خدمات طراحی گرافیک بستهبندی فست و فود باید نسبت به رعایت بهداشت و ایمنی غذا توجه شود. این مورد شامل استفاده از روشهای بهداشتی در تمام مراحل تهیه و بستهبندی غذا مانند استفاده از دستکشها، تمیز کردن و ضدعفونی دستگاهها، تجهیزات و همچنین اطمینان از تمیز بودن محیط کار میشود. علاوه بر آن، بستهبندی باید ضد آب و کاملا مقاوم در برابر رطوبت و حشرات باشد. طراحی پکیجنیگ فست و فود باید با هدف حفظ کیفیت و تازگی انجام گیرد. برای این کار بهتر است به نکاتی همچون استفاده از مواد مناسب برای حفظ تازگی و کیفیت غذا، استفاده از روشهای سرد نگهداری و ایجاد بستهبندی مناسب برای حفظ درجه حرارت مناسب غذا توجه شود. بستهبندی فست فود باید دارای برچسبهای حاوی اطلاعات مهم مانند نام غذا، مواد استفاده شده، تاریخ تولید و انقضا، کشور مبدأ، روش نگهداری و… باشد. بهتر است برای حفظ اعتماد مشتریان نسبت به بستهبندی محصول فست و فود، از یک برچسب کنترل کیفیت نیز استفاده کنید. این برچسب واضح، دارای رنگی درخشان و متنی خوانا باشد. علاوه بر آن، گرافیک و طراحی بستهبندی فست فود باید جذاب، منحصر به فرد و دارای عناصری باشد که ویژگیها و جزئیات مرتبط با انواع فست و فود را به خوبی نمایان سازد. برای ارتباط با ما از طریق شمارههای موجود در سایت با کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ میانبر تماس بگیرید.