طراحی بسته بندی میوه ایدهای جدید برای فروش بیشتر میوه توسط میوه فروشیها یا هایپرمارکتهای بزرگ است. اگرچه فروش میوه به صورت کیلویی روشی رایجتر است اما امروز شاهد میوههای بسته بندی شده با ظاهری جذابتر در فروشگاهها و سوپرمیوهها هستیم. با انواع بسته بندی میوه میتوان میوههای وارداتی یا حتی میوههایی که تولید داخل است را با قیمت بیشتری به فروش رساند چراکه بسته بندی مواد غذایی یا میوه ظاهری لوکستر به آنها میدهد. دیزاین بسته بندی برای میوه را به شرکتی بسپارید که از اصول بسته بندی میوه به خوبی آگاه باشد چراکه بسته بندی غیراصولی میتواند به میوه آسیب زده و موجب خرابی آن شود.
انواع طراحی بسته بندی میوه
- بستهبندی کارتنی
- بستهبندی چوبی
- بستهبندی توری
- بستهبندی سلفونی
- بستهبندی پاکتی
- بستهبندی جعبهای
قوانین طراحی بسته بندی میوه
بستهبندی میوه باید اطلاعات مفیدی مانند محل تولید، تاریخ برداشت، اطلاعات تغذیهای، راهنمای نگهداری و… را در خود جای دهد. اندازه آن نیز باید کاملا مناسب باشد تا به اینصورت، تمامی میوهها را به طور کامل در بر گرفته و جابجایی آنان را آسان سازد. این فرایند باید به گونهای انجام گیرد که میوه در برابر هرگونه ضربه، فشار و نفوذ آب مقاومت کافی را به دست آورد. برای این کار باید از موادی کاملا بهداشتی و ایمن استفاده گردد تا در نهایت، هیچگونه آسیبی ( همچون خشکی یا فاسد شدن ) به میوهها وارد نشود.
استفاده از بستهبندیهای بازیافتپذیر، به علت بیشترین میزانِ سازگاری با محیط زیست، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. مشتریان معمولا به آن نوع از بستهبندی که به راحتی قابل تشخیص، باز و بسته کردن باشد، توجه بسیاری نشان میدهند. زیبایی و جذابیت آن نیز مشتریان را به خود جذب کرده و موجب ترغیب آنان به خرید خواهد شد. بنابراین استفاده از رنگهایی متناسب با نوع میوه، الگوها و تصاویر مرتبط با میوه مورد نظر میتواند به افزایش جذابیت ظاهری بستهبندی میوه کمک بسیاری کند.