لینک سازی (link building) عملیاتی است که به وسیله آن موتور های جستجو قادر هستند با کراولر های خود، صفحات جدید را در وب پیدا کنند. این یکی از تکنیک های موثر خدمات سئو وب سایت است که باعث بهبود رتبه سئو در کلمه های کلیدی مدنظر می‌شود.

فواید لینک سازی در وب سایت شامل این موارد هستند:

 

    • پیدا شدن صفحات جدید توسط کراولر های گوگل

    • افزایش کیفیت تجربه کاربری

    • کاهش bounce-rate کاربران سایت

    • ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات سایت

انواع لینک سازی

لینک سازی با انکرتکست انجام می‌شود و به دو نوع in-bound و out-bound تقسیم می‌شود. با ادامه مطلب همراه باشید تا به شرح کامل آن بپردازیم:

 

    1. لینک سازی in-bound: به لینک هایی که به یک صفحه خاص اشاره می‌کنند، لینک inbound (ورودی) به آن صفحه گفته می‌شود.

    1. لینک سازی out-bound: به لینک هایی که از یک صفحه به صفحه دیگری اشاره دارند، لینک outbound (خروجی) از آن صفحه گفته می‌شود.

اگر لینک سازی ورودی و خروجی بین صفحات یک دامین انجام شوند، به آن لینک سازی داخلی گفته می‌شود.

اگر لینک های out-bound به سایت دیگری اشاره کنند، لینک سازی خروجی گفته می‌شود.

اگر لینک های in-bound مخاطب را از سایت دیگری وارد سایت شما کند، لینک سازی خارجی (ساخت بک لینک) نامیده می‌شود. (Semrush)

اگر نیاز به مشاوره سئو در مشهد دارید با ما تماس بگیرید.

مقالات حوزه سئو

محتوا نویسی سئو شده

محتوا نویسی سئو شده

مارس 28, 2024

محتوا نویسی سئو شده یا سئو محتوا، محتوایی است که در تمام نکات لازم یک

5/5 - (1 امتیاز)

4 پاسخ

  1. توی یک صفحه میشه دوبار به یک صفحه دیگ از وبسایتمون لینک داد؟ (با انکر تکست‌های متفاوت)

  2. من یک سایت جدید رو قبول کردم کار کنم روش، هنوز نه سایت مپ داره و نه لینک سازی داخلی. اما اکثر صفحه‌هام دارن ایندکس میشن، داستان چیه؟ هکم کردن؟ 😂

  3. از کل صفحات وبسایتم به یک صفحه خاص لینک دادم و به برخی از صفحات دیگه به صورت جسته گریخته. الان اون صفحه خاص لینک یک هست ولی برندم تو صفحه دوم هم نیست حتی. چیکار کنم؟🥺

  4. من محصولام همه رتبه 2 دارن تو گوگل، مثه تراکتور که بعد منچستر اوله منم بعد دیجی کالا دومم 😂😎
    چیکار کنم دسته بندیم بیاد بالا حاجی؟😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *