سئو داخلی به معنای انجام مراحلی از بهینه سازی برای موتور های جستجو است که در خود وب سایت انجام می‌شود و شامل بهینه سازی ساختار سایت، تولید محتوای مفید و لینک سازی داخلی صحیح است. سئو داخلی منجر به این می‌شود که گوگل به سایت اعتماد کند و به عبارتی می‌توان گفت سئو داخلی پایه بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. اگر برای رونق بیشتر کسب وکار خود در مسیر دیجیتال شدن حرکت میکنید لازم است خودتان دانش و تخصص مورد نیاز را بدست آورید و یا با تیمی متخصص و کاربلد مانند شرکت دیجیتال مارکتینگ میانبر همکاری کنید. استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر سئو در مشهد و دیگر شهرستان ها را به صورت تخصصی انجام می دهد.

سئو داخلی چه از آن می‌دانید؟
سئو داخلی و کاربردهای آن

نکات مهم سئو داخلی 

مهمترین تکنیک های سئو داخلی سایت شامل مواردی است که در این بخش به آن ها اشاره می‌کنیم. با انجام این موارد به صورت درست، گوگل به سایت اعتبار و رتبه بهتری می‌دهد. (Yoast)

  • چینش صحیح ساختار وب سایت و صفحه بندی‌ها
  • تولید محتوای مفید
  • لینک سازی داخلی با ساختار صحیح

تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سئو داخلی و خارجی در تعریف این دو مفهوم نهفته است. در واقع سئوی داخلی یا on page SEO هر گونه اقدامی است که شما در سایت خود انجام می‌دهید تا به بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی سایتتان برای موتورهای جستجو کمک کنید. به عنوان مثال بهبود سرعت سایت و مسائل فنی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای بهبود سئوی داخلی است. خدمات سئو داخلی ارتباط مستقیمی با وزن کلمات کلیدی انتخاب شده دارد و انتخاب درست کلمات کلیدی و متاتگ‌ها می‌تواند بدون هزینه زیاد سایت شما را به جایگاه و رتبه برتر برساند. در On Page Seo عوامل مختلفی تاثیر گذار است به عنوان مثال عناوین اصلی صفحات یا اصطلاحا H1 ها در ارزشمند کردن یک صفحه نقش به سزایی دارند. ساختار کلی URL، نوشتن متن ALT برای عکس‌ها، سرعت بارگذاری مناسب برای صفحات، محتوای سئو شده و از همه مهم‌تر لینک دهی داخلی از فعالیت‌های کلیدی در موفقیت سئو داخلی یک سایت است. در مقابل اگر از سایت‌های دیگر و فضایی بیرون از سایت خود اقداماتی انجام دهید تا به بهبود SEO سایتتان کمک کند؛ جزو سئو خارجی قرار خواهد گرفت. برای نمونه اگر در بحث برندینگ فعالیت کنید و یا هر گونه لینک سازی خارجی بسازید؛ بدون آنکه بدانید در حال کار بر روی سئوی خارجی هستید. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سئوی On Page و سئوی Off Page مربوط به هزینه‌های آن است. به طور کلی سئوی داخلی یک کار کم‌هزینه اما بسیار مهم و اثرگذار است. در حالی که سئوی خارجی هزینه‌های زیادی را در بر خواهد گرفت. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه نمی‌توان برای بالا آوردن یک سایت تنها از یکی از این دو نوع استفاده کرد به عبارت دیگر شما نمی‌توانید تنها با کار روی سئوی داخلی یک سایت آن را در صفحه اول SERP گوگل ببینید. مگر اینکه حوزه آن کسب‌وکار کم رقابت باشد.

سئو داخلی چه ابزارهایی دارد؟

خدمات سئو داخلی نیاز به یکسری از ابزار ها دارد که عبارتند از:

  • kw finder برای کی ورد ریسرچ
  • semrush برای تحلیل کلمات کلیدی
  • سئو سیگنال برای پایش نتیجه اقدامات انجام شده
  • Wordstream
  • keyword eye basic
  • copyscape
  • anchor text over optimization tools
  • url valet
  • و غیره
سئو داخلی یا سئو ان پیچ چیست؟

به مجموعه فعالیت‌هایی که در داخل سایت به منظور گرفتن جایگاه بالا وب سایت انجام می‌شود؛ سئو داخلی گفته می‌شود. سئو داخلی شامل موارد متعددی است که رعایت نکردن حتی یکی از آنها می‌تواند ضررهای بزرگی را به سئو سایت وارد کند.

بهترین تیم برای در ارائه سئو داخلی

شرکت دیجیتال مارکتینگ میانبر ارائه دهنده بهترین برنامه‌ریزی‌ها در راستای سئو داخلی سایت‌ها است. برای استفاده از خدمات سئو داخلی و بررسی سایت خود از نظر سئو داخلی آن همین حالا با میانبر تماس بگیرید.

مقالات حوزه سئو

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل

مارس 6, 2024

نرخ تبدیل (Conversion Rate) به تعداد افرادی گفته می‌شود که پس از دیدن نتایج وب

4.7/5 - (7 امتیاز)

5 پاسخ

  1. متاسفانه خیلی از کسب و کارها بدون توجه به اهمیت سئوی داخلی تنها با صرف هزینه های گزاف به دنبال بهبود وضعیت سایتشون هستند. اما از این نکته غافلند که حتی اگه با سئوی خارجی سایتمون بالا بیاد معلوم نیست چقدر جایگاهمون پایدار باشه. شاید فقط چند روز…

    1. هنر یک سئوکار ارائه راهکارهای مناسب برای سئو داخلی وب سایت است. این مورد می‌تونه به راحتی راهکاری برای رفع مشکلات وب سایت باشد. تنها با همین کار می‌شه از هدر رفت هزینه در بخش سئو خارجی تا اندازه زیادی جلوگیری کرد.

  2. مقاله بسیار عالی بود. مورد جدیدی که من هم تازه متوجهش شدم ارتباط بسیار زیاد سئو داخلی یا همون on page و سئو تکنیکال هست. اینجوری که ما هر تغییری که در سئو آن پیج انجام میدیم، روی سئو تکنیکال هم تاثیر میزاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *