طراحی بسته بندی ثانویه همان بسته بندی است که بسته بندی محصول در آن قرار میگیرد؛ بسته بندی مادر در برگیرنده بسته بندی تک تک محصولات است. در واقع بسته بندی ثانویه بسته بندی است بزرگ که بستههای محصولات را داخل آن قرار میدهند. اهداف مختلفی برای ساخت بسته بندی مادر وجود دارد اولین مورد آن حفاظت بیشتر از محصول اصلی و مورد دیگر پک بندی کردن محصولات مانند آب معدنی، بسته بندی زعفران و…. است. در صورتی که نیاز به خدمات بسته بندی دارید با ما تماس بگیرید.
بسته بندی ثانویه چیست؟
انواع جنسهای بسته بندی ثانویه
· بستهبندی مقوایی
· بستهبندی فلزی
· بستهبندی شیشهای
· بستهبندی پلاستیکی
چگونگی طراحی بسته بندی ثانویه
بستهبندی ثانویه، لایه دوم از پکیجینگ محصول است که بستهبندی اولیه در آن قرار میگیرد. این نوع بستهبندی نه تنها نقش مهمی در جابهجایی درست و حفاظت از محصول داشته، بلکه نقش بسیار پررنگی در بازاریابی دارد.
بنابراین طراحی بستهبندی ثانویه باید به شکل خلاقانه و حرفهای انجام شود تا ارائه آن به فروشندگان و شرکتهای لجستیک راحت باشد. در این راستا فاکتورهای گوناگونی نظیر رنگ، تصاویر و المانها تاثیرگذار هستند. همچنین باید اطلاعات ضروری مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نام برند تولید کننده، محتویات و مواد سازنده کالا بر روی آن درج شوند.
بسته بندی ثانویه باید شناسایی محصول داخل آن را در نگاه اول آسان کند. این نوع بستهبندی استانداردهایی دارد که توسط طراحان حرفهای رعایت میشود. عدم تشابه و خلاقیت ایده طراحی، انتخاب درست پالت رنگی طرح، استفاده از تایپوگرافی مناسب و جذاب و انتخاب الگو هندسی مناسب از جمله این موارد هستند.
همچنین باید چاپ واضح و پررنگ باشد و از متریال با کیفیت بالا استفاده شود. رعایت این استانداردها باعث شاخص شدن محصول شما در بین دیگر محصولات شده و در نهایت اعتبار برند شما را بالا میبرد.