استراتژی سئو چیست و چه کارکردی دارد؟ استراتژی سئو به معنای مرحله بندی فرایند سئو به گونهای است که با کمترین هزینه و زمان بهترین رتبه ها برای کیوردهای سایت به دست آید. روشهای برنامه ریزی مختلفی برای سئو وب سایت وجود دارد که هر کدام وابسته به نوع کارکردی که دارند میتواند در جایگاه مناسب خود به کار برده شوند. عدم توجه به تدوین استراتژی سئو میتواند باعث شود که هزینه و زمان روی یک پروژه سئو به هدر رود.استفاده از استراتژیهای از پیش تعریف شده این ویژگی را با خود به همراه خواهد داشت که سهم بیشتری از بازار جستجوی کسب و کار خود را در اختیار خواهید گرفت. سئو در مشهد و دیگر شهر های ایران با برنامه ریزی و استراتژی مناسب به نتیجه مثبت میرسد. وجود استراتژی در پیاده سازی یک سئو بدون عیب و نقص مهم و اساسی است، معمولا سئو آنالیست کار استراتژی سئو را بر عهده میگیرد و به صورت روند پیاده سازی یک سئو مناسب را برای وب سایت انجام میدهد. برای خدمات انجام سئو سایت تماس بگیرید.
داشتن استراتژی برای اجرای فرآیند سئو این کمک را به شما میکند که بهینه سازی وب سایت در مدت زمان کوتاهتری و بر اساس یک اصول و منطق مناسب و درست پیش برود.
طراحی سایت سئو محور یک استراتژی مناسب برای بهینه سازی موتور جستجو است.
در یک ساختار استراتژی مناسب برای سئو عموما با انواع kpi رو به رو هستیم. وابسته به نوع قرارداد سئویی که با کارفرما تنظیم میکنید این استراتژی میتواند متفاوت در نظر گرفته شود. از لحاظ انواع استراتژی به موارد زیر میتوان اشاره کرد.
- افزایش آمار جستجو
- آگاهی از برند
- افزایش تعداد کلیک
- افزایش میزان مشتری
- استراتژی بهبود ساختار داخلی سایت
- استراتژی بهبود بازدید محلی
- و…
وابسته به آن که پروژه وب سایت شما در چه مرحلهای از بهینه سازی باشد میتوان نوع استراتژی آن را مشخص کرد.

استراتژی سئو چیست؟
استراژی را میتوان کارهایی که برای انجام دادن انتخاب میکنیم در سئو در نظر گرفت. همچنین میتوان کارهایی که برای انجام ندادن انتخاب میکنیم! سخت شد؟ استراتژی سئو در زبان ساده یعنی انجام دادن و ندادن یک سری از کارها که ما را قرار است به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل برساند. استراتژیهای مختلفی وجود دارد که هر کدام میتواند چاره ساز بخشی از کار باشد. توجه داشته باشید که وابسته به نوع پروژه، میزان بودجه پروژه، کارکرد پروژه و مواردی از این دست نوع استراتژی سئو میتواند متفاوت در نظر گرفته شود. در صورتی که نیاز به دانستن جوابگویی استراتژیهای سئویی ما دارید کافی است سری به صفحه نمونه کارهای سئو استودیو میانبر بزنید.
چرا استراتژی داشتن در سئو اهمیت دارد؟
در هر کاری، فارغ از بحث سئو، داشتن استراتژی میتواند موفقیت را برای شما رقم بزند. داشتن استراتژی درست برای رسیدن زود هنگام یا بر اساس سند برنامه ریزی سئو لازم و ضروری است. به نوعی میتوان گفت که عدم وجود استراتژی برای سئو وب سایت میتواند روند کسب جایگاه مناسب را برای شما به میزان قابل توجهای افزایش دهد، حتی گاهی اوقات میتواند کسب و رسیدن به یک جایگاه را مشکل و دشوار کند.
چه برنامه ریزی برای سئو مناسب است؟
پارامترها و معیارهای گوناگونی وجود دارد که باید در زمان نوشتن استراتژی سئو به آن توجه کرد. در نظر نگرفتن هر کدام از این پارامترها میتواند باعث به هم ریختگی و ایجاد چالش برای پروژه سئو وب سایت شما شود. در ادامه به چند پارامتر مهم و با اهمیت برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای سئو وب سایت اشاره خواهیم کرد.
انواع استراتژی سئو
روشهای گوناگونی برای چیدن استراتژی سئو وجود دارد که وابسته به نوع وب سایت، انتخاب نوع استراتژی انجام میشود. وابسته به آن که یک وب سایت چند سال مشغول به فعالیت است، چه کارهایی برای وب سایت انجام شده است. چه محتوایی برای وب سایت تولید شده است و… . در ادامه به بررسی چند نمونه از استراتژیهای رایج سئو که خودم در پروژههای مختلف با توجه به آن اقدام به چیدن استراتژی میکنم اشاره میکنم. توجه داشته باشید که پارامترهای گوناگونی وجود دارد که میتوان به واسطه آن نیاز است استراتژی سئو وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.
استراتژی افزایش آمار جستجوی وب سایت
یکی از استراتژیهای مناسب برای تمامی وب سایتها را میتوان استراتژی سئو افزایش آمار جستجوی وب سایت در نظر گرفت. در این هدف گذاری سئویی، سئوکار یا همان متخصص سئو سعی میکند با به کارگیری روشهای مختلف اقدام به افزایش آمار جستجوی وب سایت کند. از جمله کارهایی که برای افزایش آمار جستجوی وب سایت میتوان در نظر گرفت. میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- تولید محتوا یونیک و حرفهای
- تغییر ساختار لینک سازی داخلی
- نوشتن رپورتاژهای مناسب با کلمات هدفمند
- حذف صفحات بدون ورودی
- آپدیت محتواهای گذشته وب سایت
استراتژی برندینگ و افزایش آگاهی از برند
دومین استراتژی رایج برای وب سایتها استراتژی برندینگ است. از این روش برنامه ریزی برای وب سایت زمانی استفاده میشود که وب سایت برند نشده است و به نوعی میخواهیم با کمک این روش برندینگ لازم و مناسبی را برای وب سایت رقم بزنیم. در این روش عموما کارهای زیر قابل انجام است.
- نوشتن کمپینهای آگاهی از برند
- دریافت جایگاه خبری از وب سایتهای خبری
- نوشتن رپورتاژهای برندینگ
- فعالیت گسترده در شبکههای اجتماعی
- استفاده از تکنیکهای برندمنشن
- و…
استراتژی افزایش تعداد کلیک
از دیگر استراتژیهای رایج در سئو را میتوان استراتژی افزایش تعداد کلیک در نظر گرفت. در این استراتژی مشاور سئو سعی میکند تا با استفاده از روشهای گوناگون افزایش محسوسی در تعداد کلیکهای وب سایت انجام دهد. وابسته به نوع کارهایی که قابل انجام است و همچنین کارهایی که سئوکار انجام میدهد این افزاش تعداد کلیک میتواند متفاوت در نظر گرفته شود. مجموعه اقداماتی مختلفی برای افزایش تعداد کلیک در نظر گرفته میشود که از جمله این موارد میتوان به گزینههای زیر اشاره کرد.
- بازنویسی عنوان مقالات
- بازنویسی متا دیسکریپشن
- بازنویسی تایتل صفحات وب سایت
- بهبود جایگاه کلمات
- و…
استراتژی تبدیل مخاطب به مشتری
تبدیل مخاطب به مشتری شاید در نگاه اول جزو وظایف سئوکار نباشد، اما یکی از استراتژی رایج سئو توسط تیم میانبر ارائه راهکارهایی است که مخاطب عامی را به مشتری تبدیل کند. اگر در سئو وب سایت خود برای تبدیل کردن مخاطب به مشتری دچار مشکل هستید کافی است همین حالا از برنامه استراتژی تبدیل مخاطب به مشتری استودیو دیجیتال مارکتینگ میابنر استفاده کنید.
استراتژی افزایش مشتری
شاید هر سئوکاری بتواند شما را در جایگاه اول نتایج گوگل نشان دهد اما افزایش تعداد مشتریان یکی از از خدماتی است که استودیو دیجیتال مارکتینگ میانبر در خدمات سئو خود گنجانده است. برنامهها و پلنهای اجرای مختلفی برای افزایش تعداد مشتریان به وب سایت وجود دارد که در صورت نیاز میتوانید با شماره 09158989340 تماس حاصل کنید.
استراتژی بهبود ساختار داخلی وب سایت (تکنیکال)
یکی از استراتژیهای پر طرفدار در میان کارفرماها، استفاده از خدمات سئو تکنیکال است که زیر مجموعه سئو داخلی به حساب میآید. شاید به جرات بتوانیم بگوییم که بیش از 80 درصد وب سایتهای ایرانی از مشکلات تکنیکالی سئویی رنج میبرند. عدم وجود دانش سئو فنی در پروژههای طراحی سایت باعث میشود که بیش از 50 درصد وب سایتهایی که برای سئو به استودیو میابنر ارجاع داده میشوند در مرحله اول برنامه ریزی سئو نیاز به بهبود سئو تکنیکال داشته باشند.
استراتژی کسب جایگاه بالاتر در نتایج گوگل
افزایش جایگاه در صفحه نتایج گوگل قدم دیگری است که باعث میشود که میزان کلیک بیشتری دریافت کنید و به این واسطه فروش فوق العادهای را تجربه کنید. تفاوت رتبه اول در گوگل با رتبه دوم بیش از 30 درصد حجم کلیک است، شما استراتژی مناسبی برای کسب رتبههای بالاتر در گوگل کردهاید؟
استراتژی حضور در نتایج ویدئو گوگل
حضور تمام قد در بخشهای مختلف گوگل باعث خواهد شد که بدون ترس و استرس از دست دادن مشتری، بتوانید در دیگر بخشها و امکانات گوگل حاضر شوید. حضور در میان نتایج ویدئو گوگل باعث میشود که شما به میزان قابل توجهای مشتری بالقوه برای کسب و کار خود به دست آورید. وابسته به حوزه کسب و کاری شما ما استراتژی سئویی مناسب ویدئویی را برای شما و کسب و کارتان فراهم میآوریم. همین حالا از خدمات مشاور رایگان سئو ما استفاده کنید.
استراتژی افزایش دیده شده در سئو محلی
حضور در نتایج سئو محلی میتواند یکی از استراتژیهای عالی برای کسب و کارهایی باشد که میخواهند در مدت زمان کوتاهی به موفقیتهای بزرگ برسند. گرفتن نتیجه در سوئ محلی به شما این شانس را میدهد که بدون هزینه زیاد فروش خود را از همان ابتدای شروع به کار داشته باشید.
استراتژی بهینه سازی وب سایت برای ماههای اول
وب سایتی که ماههای اول خود را در حال سپری کردن است، نیاز دارد که استراتژی مناسب و حرفهای برای آن پیاده سازی شود، تا از ایجاد مشکلاتی که در نبود استراتژی سئو مناسب به وجود میآید جلوگیری شود. برای یک وب سایت با عمر دامنه پایین یا همان وب سایتی که تازه شروع به کار کرده است، استفاده از استراتژی تولید محتوای انبوه برای درک بهتر ماهیت هر صفحه میتوانید به خوبی استفاده کنید.
در حال حاضر تیمهای مختلفی در حال فعالیت در زمینه سئو هستند، اما تعداد محدودی از آنها پروژههای موفقی برای ارائه دارند. دلیل این موضوع نداشتن استراتژی و یا انتخاب استراتژی نامناسب است. برای تعیین یک استراتژی مناسب لازم است در اولین قدم به هدفهای تجاری کارفرما خود توجه کنید و بدانید نقشه راه خود را بر اساس اهداف بازاریابی پروژه تعیین کنید. همچنین لازم است به دنبال راه حل هایی برای معرفی بهتر برند و افزایش ورودی کاربران به سایت باشید تا مشتریان بیشتری برای خرید جذب نمایید. بعد از مشخص کردن و طی کردن تمام این مراحل نوبت به شروع استراتژی سئویی است. یک استراتژی حرفه ای شامل سه مرحله است:
- کلمات کم رقیب را تعیین کنید.
- عبارت هایی که جستجوی بالایی دارند را هدف قرار دهید.
- تولید محتوای با کیفیت با لینک سازیهای درست
به خاطر داشته باشید که سئو میتواند به جذب کاربرانی که به دنبال محتوای با کیفیت هستند؛ کمک کند و چگونگی نمایش و معرفی برند کسب و کارتان را کنترل کند. همچنین در نظر داشته باشید که سئو یک فعالیت مستمر است و موفقیت از طریق خدمات سئو در طول زمان قابل رسیدن است.
استراتژیست سئو
استراتژی در سئو به چه معناست؟
آیا داشتن استراتژی در بهینه سازی کمکی به ما میکند؟
مقالات حوزه سئو
جی تی متریکس چیست؟ (GT METRIX)
جی متریکس چیست؟ GT METRIX به عنوان یک ابزار سئو رایگان شناخته میشود که کارایی
-
محتوا نویسی سئو شده
مارس 28, 2024 -
آشنایی با سرچ کنسول (google search console)
سپتامبر 14, 2021 -
خطای mixed content چیست؟
مارس 28, 2024 -
تاثیر داینامیک رندرینگ بر سئو
فوریه 20, 2024
بدون داشتن استراتژی سئو وب سایت حتما با مشکل رو به رو خواهد شد.
تا قبل از خوندن این مقاله متوجه اهمیت خیلی زیاد استراتژی سئو نشده بودم. الان فهمیدم که در واقع بدون داشتن یک استراتژی خوب، یک پایه سایت همیشه لنگه و مهم نیست چقدر روی محتواش وقت گذاشته میشه. با داشتن استراتژی سئو هم میتونیم ساختار سایت رو در راه پیشرفت قرار بدیم و هم میتونیم روی ظاهر داخلی سایت تاثیر بذاریم.
مقاله بسیار کاملی بود مرسی از شما. با توجه به مطالبی که گفته بودین بدون شک برنامه ریزی سئو بدون داشتن تخصص کافی ممکن نیست.
برنامه ریزی کردن در استراتژیهایی که برای سئو کردن یک وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد از جمله مواردی است که باید در همان ابتدای شروع به کار به آن توجه کرد.
خیلی خوبه که در مورد استراتژی سئو در ماه ها ی اول پروژه صحبت کردید. متاسفانه بعضی از پروژه ها وقتی به دست ما می رسند آنقدر به لحاظ سئویی دچار اشکال هستند که متخصص سئو آرزو می کند که ای کاش سایت را در همان روزهای اول و بدون هیچ اقدام اشتباهی تحویل گرفته بود.
دقیقا، بعضی از وب سایتها انقدر مشکلات فنی و غیر فنی را شامل میشود که میتواند تمام هم و غم یک کارشناس سئو را در همان شروع کار نابود کند.